نمایندگان استان خراسان جنوبی در نامه به وزیر نیرو چه نوشتند؟

نمایندگان مردم استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی،در نامه ای مشترک به وزیر نیرو خواستار تامین منابع و اعتبارات مورد نیازبرای تامین آب از طریق اجرای پروژه انتقال آب و بارورسازی ابرها شدند.

به گزارش ایسکانیوز متن نامه نمایندگان مردم استان در خانه ملت به وزیر نیرو بدین شرح می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند جناب آقای دکتر اردکانیان
وزیر محترم نیرو

سلام علیکم

احتراماً، همانگونه که استحضار دارید بروز پدیده #خشکسالی و استمرار 18 ساله آن در استان خراسان جنوبی باعث بروز مشکلات عدیده از جمله کاهش شدید #منابع_آبی این استان در بخش های مختلف کشاورزی،صنعتی،شرب و ... گردیده و اکنون این استان به لحاظ وضعیت منابع آبی در وضعیت بحرانی و بسیار بغرنج قرار دارد و بیم آن می رود در صورت استمرار این وضعیت در سالهای آتی با مشکلات عدیده امنیتی و اجتماعی ناشی از خالی_شدن_مرزها از جمعیت با توجه به تشدید پدیده مهاجرت مواجه گردیم.

در این راستا اتخاذ تدابیر اساسی و عاجل از جمله موضوعات #پروژه_بارور_نمودن_ابرها و #پروژه_انتقال_آب به این استان بیش از گذشته احساس می گردد.

لذا با عنایت به توضیحات مطروحه و به منظور برون رفت از وضعیت موجود، خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به تامین منابع و اعتبارات مورد نیاز به منظور علمیاتی نمودن پروژه مذکور و کارهای مطالعاتی در این زمینه مساعدت و اقدامات اساسی را مبذول و از نتیجه اینجانبان را نیز مطلع فرمایید.

سید محمد باقر عبادی
نماینده مردم شریف بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم شریف فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس

فرهاد فلاحتی نماینده مردم شریف قائنات و زیرکوه در مجلس

نظر افضلی نماینده مردم شریف نهبندان و سربیشه در مجلس
٢١ آذرماه ١٣٩٦

کد خبر: 884334

وب گردی

وب گردی