حاجیان زاده: کانون پرورش کودکان را در اوج تحویل می‌دهم/نظری:کانون پرورش احتیاج به چاشنی عشق دارد

فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: کانون پرورش احتیاج به چاشنی عشق دارد زیرا اگر مربیان عاشق کارشان نباشند انگیزه های مادی نمی تواند به تنهایی کاری از پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، آیین تکریم علیرضا حاجیان زاده و معارفه فاضل نظری به عنوان مدیران عامل قدیم و جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور دکتر سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش عصر امروز چهارشنبه ۲۲ آذرماه در سینما تئاتر کانون پرورش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا حاجیان زاده مدیر جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فاضل نظری را شخصیتی قوی در حوزه فرهنگ و ادب عنوان کرد و گفت: ۴ سال گذشته که معارفه من بود مدیریت کانون را چون امانتی می دانستم که امیدوارم امانت دار خوبی باشم و این امانت را به دست امانت دار دیگری تحویل می دهم.

وی با بیان اینکه امروز این امانت را با ارزش افزوده تحویل می دهم افزود: با توجه به عمر ۵۲ ساله کانون و رشد تدریجی آن می توان گفت در دوره مدیریتی من اتفاقاتی در تاریخ کانون ثبت شد که در دوره اخیر پایه ریزی شده است و به تعبیر دیگر این امانت را با ارزش افزوده تحویل مدیر جدید می دهم.

حاجیان زاده در ادامه با بیان دستاوردهای دوره مدیریت خود اظهار کرد: براساس افزایش توسعه کمی و کیفی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سه دوره ناشر برگزیده و ۳ ۱ دوره برگزیده سایر نشریات بود که سه دوره آن مربوط به دوره مدیریت قبل بوده است.

مدیریت سابق کانون پرورش فکری ادامه داد: در حوزه اکران فیلم کودک برای اولین بار در کشور با ۳۰ سالن تیاتر کار را آغاز کردیم و امروز ۸۰ سالن تئاتر در کانون فعال هستند.
وی با اشاره به تئاترهای تولیدی در کانون اظهار کرد: در تریلی کانون ۲۰۰۰ اجرا در مناطق محروم و جزیره های خلیج فارس نمایش اجرا کردیم در این راستا سه دوره در سال جشنواره برگزار کردیم.

حاجیان زاده افزود: در جهت حمایت از تولید داخلی ۴۰ طرح جدید را طراحی کردیم و برای حمایت از تولیدکنندگان نمایشگاه عرضه از تولیدات لوازم التحریر داخلی را راه اندازی کردیم.
مدیرعامل پیشین کانون با بیان اینکه کتابخانه محور اصلی فعالیت های کانون است گفت: تعداد ۸۰۰ کتابخانه را به ۱۰۱۲ کتابخانه ارتقا دادیم و تعداد کتابخانه های سیار را از ۸۵ به ۱۷۰ ارتقا دادیم.

وی با بیان اینکه طرح کانون مدرسه برای بهره مندی بیشتر دانش اموزان از ظرفیت های کانون است ادامه داد: جذب دانش آموزان از اهداف کانون مدارس است و در این راستا طرح سازماندهی مراکز زبان های خارجی کانون را داشتیم زیرا با تاکیدات مقام معظم رهبری در جهت بازسازی ساختاری در کانون زبان ایران را داشتیم.

حاجیان زاده اظهار کرد: در دوره مدیریت قبل برای ارتقای فرهنگ سازمانی تلاش های زیادی صورت گرفت و در این راستا حقوق کارکنان ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و متوسط بودجه کلان سه برابر شد و به ساماندهی مربیان پاره وقت صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال ۵۴ سفر به استانهای مختلف تولید چشم انداز ۱۰ ساله کانون به تصویب هیات مدیره رسید و اکنون برنامه ۵ساله ابتدایی این سند به جریان افتاده است و امروز این امانت را تحویل مدیریت جدید می دهم و امیدوارم امانت دار خوبی باشم و برای جناب فاضلی آرزوی موفقیت می کنم.

در ادامه مراسم فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به اهمیت فرهنگ گفت: ارزش تلاش های فرهنگی به ثمره آن است و منظور از فرهنگ مجموعه ای از آداب و رسوم و اعتقادات و نمادهایی و هرآنچه که ما را شکل می دهد.

وی افزود: اگر در جامعه ما فرهنگ بذل و ایثار وجود دارد این نشان از فرهنگ ماست در این رابطه اگر فرهنگ را به مثابه بنایی تصور کنیم شکوه معماری از ستون اول ناشی است که دوران کودکی زمانی است که باورهای یک فرد شکل می گیرد زیرا تغییر باورها در بزرگسالی دشوار است.

مدیرعامل کانون پرورش با بیان اینکه کانون یکی از اثرگذارترین بخش های جامعه است اظهار کرد: کانون پرورش احتیاج به چاشنی عشق دارد زیرا اگر مربیان عاشق کارشان نباشند انگیزه های مادی نمی تواند به تنهایی کاری از پیش ببرد.

وی در ادامه با توجه به دستاوردهای دوره قبل گفت: باید رویکرد محتوامحور و توسعه کیفی در کنار توسعه کمی با تنوع بیشتری مورد توجه قرار دهیم.

نظری با تاکید بر اینکه ما همه کانونی هستیم ادامه داد: علاقه همه ما به کانون از حس نوستالوژیک کودکی ما از کانون نشات می گیرد در این راستا با توجه به تغییر ماهیت تعاملی و فعالیت های فرهنگی ، تقویت حوزه تولی گری به جای تصدی گری و استفاده از جوانان و گروه ها و سازمان های مردم نهاد است که ارتباط سازمانی مستقیمی ندارند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری خاطرنشان کرد: هر تغییری با سوالات و نگرانی هایی همراه است زیرا عرصه فرهنگ همواره با گفت و گو همراه است و انشاءالله تمامی آرزوهای ما در کانون محقق شود.

در پایان دکتر سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در ابتدای سخنانش با ابراز تسلیت به حادثه دلخراش روز اخیر و مرگ دانش اموزان در اردوی جهادی گفت: آموزس و پرورش مهمترین محیط فراگیر مدرسه است به معنای دیگر مدرسه رکن اصلی یادگیری تلقی می شود اما این محیط ان طور که باید بر یادگیری مهارت های زندگی به دانش اموزان موفق نیست در این راستا مدرسه چندان پاسخگوی توقعات نیست.

وی با تاکید بر محدودیت مدارس در محتوای اموزشی و اهداف نظام اموزش و پرورش اظهار کرد: اموزش و پرورش از این رو مورد نقد فراوان است در حالیکه در نظام آموزشی تنوع از اصول اموزش و پرورش است و در سند تحول بنیادین به تنوع محیط یادگیری اشاره شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: محدودیت آموزش و پرورش بر کار ما سایه انداخته در این رابطه کانون پرورش فکری کودکان می توان محیط یادگیری را در خدمت تعلیم و تربیت دانشآموزان قرار دهد و در کنار مدرسه به رفع محدودیت های ان کمک کند.

بطحایی با بیان اینکه کانون محدودیت مدرسه را ندارد گفت: با هم افزایی این نهاد در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان بهدسرعت می توان به اهداف تربیتی دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه مردم قلبا به کانون اعتماد دارند گفت: کانون بیش از ۵۰ سال فعالیت داشته و این تجربیات می تواند موتور محرک مسیر تعلیم و تربیت کودکان قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: کانون علاوه بر فعالیت در زمینه کودک و نوجوان این پتانسیل را دارد که در سایر زمینه های آموزشی فعالیت داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش با توجه به تولیدات کانون در رقابت با محصولات خارجی اظهار کرد: از وظایف اصلی کانون حمایت از تولیدکنندگان داخلی است که در مقابله با برندهای خارجی با یک رقابت ناجوانمردانه ای روبه رو شده اند در این راستا کانون با بر نامه ریزی دقیق می تواند از این تولیدکنندگان حمایت کند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، ارگانی رئیس هیات مدیره کانون، مهدی فیض معاون سازمان آموزش و پرورش و همچنین مدیران استانی، معاونان ستادهای کانون و سایر چهره های ادبی و هنری حضور داشتند.

500

کد خبر: 884404

وب گردی

وب گردی