سورپریز پوتین برای نظامیان روس حاضر در سوریه!

ولادیمیر پوتین در بازدید غافلگیر کننده خود از پایگاه هوایی "حمیمیم" در غرب سوریه، دستور خروج کلیه نیروهای مسلح روسیه را از آن کشور صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، رییس جمهور روسیه در این پایگاه خطاب به یگان های مسلح گفت: شما فقط به دولت اسد که در حال از دست دادن قلمرو حاکمیتی خود بود کمک نکردید بلکه با نابودی دشمنان قسم خورده روسیه امروز پیروزمندانه به خانه باز می گردید".

پوتین طی این اظهارات که بارها از شبکه تلویزیونی روسیه پخش میشد کمک به مردم سوریه، مبارزه با تروریسم، و دفاع از کشور روسیه را از نتایج مشارکت ارتش روسیه در این جنگ توصیف کرد.

اما بسیاری از تحلیلگران این حرکت پوتین را برای بازگرداندن فوری قوای روس بخشی از کمپین انتخاباتی پوتین برای انتخابات ریاست جمهوری آتی در آن کشور قلمداد می کنند.

با این وجود "سرخی مارکوف" تحلیلگر پیشین کاخ کرملین و عضو قانونگذاری حزب حاکم با رد این گمانه ها دستور بازگرداندن نیروهای روس را یک اقدامی صحیح و غیر تبلیغاتی دانست.

روسیه در حالی به استقبال انتخابات ریاست جمهوری می رود که احتمال پیروزی ولادیمیر پوتین بسیار قطعی به نظر می رسد چرا که دو تن از رقبای دیرینه او هم اکنون بیش از هفتاد سال سن دارند و مدتهاست در برابر حزب حاکم سکوت پیشه کرده اند.

کد خبر: 884439

وب گردی

وب گردی