سلیمی: افزایش عوارض خروج از کشور، چالش جدیدی برای دانشجو بوجود می آورد/ دولت باید عینک خود را تعویض کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: افزایش هزینه عوارض هم مانند خیلی از بخش های بودجه نقص هایی دارد و چالش های جدیدی برای دانشجو رقم می زند.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز گفت: در افزایش هزینه عوارض خروج از کشور به دانشجویان و کسانی که به سفرهای زیارتی می روند فشار مضاعفی وارد می شود و دانشجویان توان پرداخت این هزینه ها را ندارند که شاید دولت با این افزایش قیمت قصد دارد کسانی که از کشور خارج می شوند، دیگر به کشور برنگردند!

او افزود: این اعداد و ارقام با توان مالی مردم به خصوص قشر دانشجو فاصله دارد و دولت باید واقعیات جامعه را درک کند که هم در ذهن دولتی ها و هم در واقعیت ایراداتی به لایحه بودجه وارد است.

سلیمی خاطر نشان کرد: هزینه هایی که دولت مشخص کرده است برای افراد خاصی است که در ذهن آن ها قرار دارند اما به دلیل رکود بی سابقه و طولانی، دانشجویانی که در کشورهای خارجی تحصیل می کنند یا برای برگزاری سمینار و همایش قصد خروج از کشور را دارند، برای پرداخت هزینه ی عوارض با این قیمت و افزایش تصاعدی با مشکل مواجه خواهند شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در بودجه ی سال آینده حامل های انرژی افزایش می یابد، یارانه مردم زیادی، حذف خواهد شد، بودجه جاری دولت افزایش می یابد، بودجه عمرانی کاهش یافته است و وقتی یارانه نان نصف شده است قطعا نان هم گران خواهد شد.

او گفت: این مسائل نشان می دهد دولت بدون برنامه بودجه را تنظیم کرده است و این بودجه با واقعیات جامعه فاصله ی فراوان دارد مانند تورمی که اعلام می شود و در واقعیت بالای ۳۰ درصد است اما نمی توان واقعیت ها را پنهان کرد که نشان می دهد دولت باید برگردد و عینک خود را تعویض کند.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: افزایش هزینه عوارض هم مانند خیلی از بخش های بودجه نقص هایی دارد چالش های جدیدی برای دانشجو رقم می زند و دولت که قصد ندارد در تعیین قیمت های بودجه تغییری ایجاد شود اما نمایندگان امیدوارند در مجلس اصلاحاتی اعمال شود.

خبرنگار: حمید انصاری

کد خبر: 884440

وب گردی

وب گردی