کمبود هیأت علمی اصلی ترین چالش دانشگاه علوم پزشکی ساوه

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ساوه از راه اندازی و بهره برداری ساختمان جدید این دانشگاه طی دو سال آینده خبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دکتر برادران با بیان اینکه در گذشته این مجموعه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اراک با 200 دانشجو فعالیت می کرده است گفت: از سال 92 این دانشگاه به صورت مستقل در آمده است و در حال حاضر با 600 دانشجو به فعالیت خودادامه می دهد.

او با اشاره به برنامه هایی این دانشگاه در خصوص توسعه رشته گفت: برخی رشته ها وجوددارند که مورد نیاز منطقه هستند جای آن ها در دانشگاه خالی است که از این جمله رشته بهداشت حرفه ای و رشته ی فناوری اطلاعات سلامت است که ما توانستیم با تلاش همکاران و مصوبه وزارت بهداشت انجام گرفت این رشته را راه اندازی کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: از برنامه های بلند مدت این دانشگاه راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های پرستاری و مامایی است وهمچنین توسعه و افزایش تعداد دانشجو از دیگر اهداف این دانشگاه برای سال های آینده است.

دکتر برادران از تصمیم دانشگاه برای راه اندازی انیستیو آموزشی ، تحقیقاتی و درمانی در زمنیه بهداشت حرفه ای و محیط زیست و ایمنی و بهداشت حرفه ای خبرداد و گفت: امیدواریم بتوانیم در چشم انداز بلند مدت این دانشگاه این مرکزی را راه اندازی کنیم که در کل منطقه و ایران انیستیتوی منحصر به فردی باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ساوه گفت: همچنین از برنامه های دیگر این دانشگاه راه اندازی دانشکده دندان پزشکی است که تلاش بسیار زیادی را نیاز دارد تا بتوانیم این دانشکده را تاسیس کنیم.

او از مهمترین چالش های این دانشگاه به کمبود اعضا هیات علمی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در صدد جذب هیات علمی برای این دانشگاه هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل مرتفع شود.

معاون اموزشی دانشگاه علوم پزشکی ساوه خاطر نشان کرد: این دانشگاه از نظر فضای آمورزشی نیز در مضیقه است و فضای کافی و استاندارد ندارد.

او خاطرنشان کرد: با کمک خیرین و مساعدت های وزارت بهداشت پردیسی در شهر ساوه به منظور استفاده دانشگاه علوم پزشکی ساوه ایجاد شده که در حال ساخت است و احتمالا تا حدود 2 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر: 884463

وب گردی

وب گردی