بهبود وضعیت روحی دانش آموزان آسیب دیده حادثه سوسنگرد/ ارائه مشاوره‌های روانشناسی به دانش آموزان و خانواده‌ها

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان خوزستان از ارائه مشاوره‌های روانشناسی به دانش آموزان آسیب دیده حادثه سوسنگرد خبرداد. حادثه سوسنگرد

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، علی حسن زاده گفت: پس از حادثه تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان استان البرز که در منطقه سوسنگرد اتفاق افتاد و منجر به مرگ ۴ تن و مصدوم شدن ۴۰ تن دیگر شد، جلسه ستاد بحران استان خوزستان تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه از سازمان بهزیستی درخواست شد که نیرو‌های خود را به منظور ارائه مشاوره‌های لازم به دانش آموزان حادثه دیده، راهی بیمارستان کند.

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان خوزستان با اشاره به حضور اعضای تیم محب در بیمارستان "گلستان" اهواز خاطرنشان کرد: اعضای تیم محب سازمان بهزیستی که ویژه ارائه مشاوره‌های روانی و اجتماعی در بلایا هستند به بیمارستان اعزام شدند و وضعیت روحی و روانی دانش آموزان حادثه دیده را مورد بررسی قرار دادند.

حسن زاده از آغاز اقدامات مداخله‌ای اعضای تیم محب خبر داد و اظهارکرد: اعضای تیم محب با حضور در بیمارستان مشغول ارائه مشاوره و دادن روحیه به دانش آموزان بودند تا آن‌ها بتوانند حادثه تلخی را که تجربه کرده اند، پشت سر بگذرانند.

وی با بیان اینکه " حضور اعضای خانواده دانش آموزان در کنار آن‌ها در بیمارستان بسیاری از مشکلات را کاهش داد" تصریح کرد: خانواده‌های اکثر دانش آموزان با حضور در بیمارستان اهواز در کنار فرزندان خود حاضر شده اند و این اتفاق سبب شد تعداد زیادی از دانش آموزان پس از برقراری رابطه با اعضای خانواده خود آرام‌تر شوند و در شرایط روحی بهتری قرار گیرند.

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان خوزستان با اشاره به ارائه مشاوره به اعضای خانواده‌های دانش آموزان آسیب دیده حادثه سوسنگرد اذعان کرد: مشاوره‌های لازم به اعضای خانواده دانش آموزان آسیب دیده و ۲ دانش آموز فوت شده و ۲ فرد دیگری که در این حادثه جان خود را از دست دادند ارائه می‌شود.

حسن زاده تاکید کرد: اگر لازم باشد، دانش آموزان و یا اعضای خانواده‌های آن‌ها برای طی کردن دوره‌های مشاوره معرفی شده تا شرایط روحی آن‌ها بعد از حادثه بهبود یابد.

701

کد خبر: 884470

وب گردی

وب گردی