روند بازار سرمایه در هفته ای که گذشت/ ثبت رکورد بی سابقه در بورس

شاخص کل در هفته ای که گذشت رکورد چند ساله خود را شکست و در نهایت به کانال 93 هزار واحدى راه پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در هفته ای که گذشت از رقم 91 هزار و 93 واحدی به کانال 93 هزار و 283 وارد شد بنابراین می توان گفت شاخص کل در هفته ای که گذشت با رشد دو هزار و 190 واحدی همراه بود.

برخلاف هفته گذشته که روند بورس با روند منفی همراه بود اما در هفته جاری با ورود به کانال 93 هزار واحدی در آخرین روز معاملاتی رکورد چند ساله خود را شکست.

خوش بینی فعالان بازار به سودآوری، پتانسیل رشد شرکت ها در بعضی از گروه ها و صنایع، جو آرام فضای سیاسی و کم رنگ تر شدن نقض برجام و تاثیر مثبت بازار های جهانی از عوامل این رکورد شکنی بازار به حساب می آیند.

براساس بررسی های انجام شده اکثر گروه ها در بازار روند حرکتی خوبی را طی هفته ای که گذشت از خود نشان دادند، صنایع پالایشی و پتروشیمی به دلیلی افزایش نرخ دلار ، فولادی ها و کانه های فلزی به دلیل افزایش قیمت کامادیتی ها رشد بیشتری را نسبت به سایر صنایع تجربه کردند.

لازم به ذکر است، افزایش قیمت نفت بر تمام صنایع صادراتی اثر مثبت داشت و نیز بازار را تحت شعاع قرار داد.

این گزارش می افزاید، سیاست های مالی پیشین دولت مانند کاهش سود سپرده‌های بانکی را هم نباید در بهبود روند بازار فراموش کرد و همچنین براساس گزارش های منتشر شده، گزارش‌ ۶ ماهه شرکت‌ها گزارش های مناسبی بوده و پیش بینی می شود که گزارش های ۹ ماهه هم گزارش های تاثیرگذاری بر بازار باشند.

گفتنی است، براساس خبرهای منتشر شده در صورتی که اتفاق خاصی اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار ندهد بازار به این روند خود ادامه می دهد و رشد بیشتری را از خود نشان می دهد.

401

کد خبر: 884477

وب گردی

وب گردی