تنها ۱۸ درصد مدارس پایتخت غیر دولتی است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به موضوع تحقق عدالت آموزشی در مدارس برای تمام دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، عباسعلی باقری گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما در آموزش و پرورش تهران تحقق عدالت آموزشی است و تلاش کرده ایم فاصله آموزش‌های ارائه شده در مدارس دولتی و غیر دولتی زیاد نباشد.

وی افزود: سطح آموزش در مدارس دولتی مورد نظارت قرار می‌گیرد و این طور نیست که فاصله آموزشی بین مدارس دولتی و غیر دولتی زیاد باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تعداد قابل توجه مدارس دولتی در پایتخت اظهارکرد: در حال حاضر ۷۳ درصد مدارس تهران دولتی هستند، ۱۸ درصد مدارس غیر دولتی و ۹ درصد دیگر مدارس خاص را تشکیل می‌دهند.

باقری با تاکید بر سرعت گرفتن روند بازنشستگی معلمان در شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه طی ۴ سال آینده با توجه به روند بازنشستگی معلمان شهر تهران شاهد بازنشسته شدن ۲۵ هزار معلم خواهیم بود.

وی ادامه داد: بازنشسته شدن ۲۵ هزار معلم از مجموع ۶۰ هزار معلمی که اکنون در آموزش و پرورش تهران مشغول به فعالیت هستند نیاز به برنامه ریزی ویژه دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص نحوه جذب معلم برای شهر تهران تصریح کرد: در طول سال کمتر از هزار نیرو جذب آموزش و پرورش تهران می‌شوند و این نیرو‌ها نیز به دلیل اینکه سابقه چندانی ندارند از سطح بالایی برخوردار نیستند.

701

کد خبر: 884503

وب گردی

وب گردی