اختصاص ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مشاغل خانگی

در هفته‌ای که گذشت ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی رشته‌های شغلی جدید و شیوه نامه کمیته مدیریت آموزش های مشاغل خانگی را به تصویب رساند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عیسی منصوری ـ معاون اشتغال وزیر کار با اشاره به توانمندسازی و شکل‌دهی کسب و کار خانگی و همچنین اتصال مشاغل خانگی به بازار کار گفت: روند ایجاد شده در ستاد مشاغل خانگی، تصویب الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی و شیوه پیاده سازی آن توسط جهاد دانشگاهی بسیار مثبت بوده و باید روی کار میدانی تمرکز داشته باشیم و از موازی کاری خودداری کنیم.

امامدادی ـ رییس دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی نیز از صدور ۲۹۰ هزار مجوز مشاغل خانگی و معرفی ۱۸۳ هزار نفر به بانک طی سال های ۹۲ تا ۹۶ خبر داد و تاکید کرد: امسال مبلغ هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل خانگی اختصاص یافته که ۵۷ درصد این مبلغ تاکنون توسط بانکها به استانها ابلاغ شده است.

افزایش ۳۰ درصدی صادرات تعاونی‌ها در سال گذشته از دیگر خبرهای هفته جاری بود.

سید حمید کلانتری ـ معاون وزیر تعاون با اعلام این مطلب پیش بینی کرد که میزان صادرات شرکتهای تعاونی امسال از این رقم فراتر برود.

او با اشاره به فعالیت ۹۵ هزار تعاونی در ۱۱۰ گرایش شغلی، اظهار کرد: این تعاونی‌ها در زمینه های کشاورزی، خدماتی، صنعتی، معدنی، حمل و نقل و گردشگری فعالیت دارند.

معاون وزیر تعاون با تاکید بر اینکه محدودیتی برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی‌ها وجود ندارد، گفت: برای امسال و سال آینده بین ۲۰ هزار میلیارد تا ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای تعاونی‌های سراسر کشور اختصاص یافته است.

به گفته او، این تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی‌های اشتغالزای روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت و در راستای کارآفرینی و تولید پرداخت می‌شود.

این هفته شرایط اتباع خارجی برای تمدید پروانه اشتغال اعلام شد.

آنطور که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفته اتباع ۱۸ تا ۶۰ ساله کشورهای افغانستان و عراق که ساکن در استان تهران و دارای کارت اقامت آمایش ۱۲ هستند، می‌توانند برای تمدید و صدور پروانه کار در استان تهران به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل اقامت و اشتغال خود مراجعه کنند.

شاکرمی فرصت تمدید و صدور کارت مجوز کار را ‌۱۴ آذر تا ۳۰ بهمن ماه اعلام کرد و گفت: اتباع افغانی و عراقی برای صدور و تمدید کارت خود می توانند در زمان یاد شده به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های محل اقامت خود مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران هزینه صدور پروانه کار به مدت یکسال را ۳۶۰ هزار تومان و هزینه تمدید پروانه کار را ۲۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان ذکر کرد.

شاکرمی با اشاره به ماده ۱۸۱ قانون کار، افزود: کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه کار یا آنهایی که مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده به کار بگمارند و کارفرمایانی که اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار قید شده به کارگمارند مرتکب جرم شده و برابر قانون به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰روز محکوم خواهند شد.

زمان ثبت‌نام در بیست و نهمین جشنواره امتنان از برترینهای جامعه کار و تولید اعلام شد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ خلاقیت و نوآوری و تجلیل از نیروی کار، گروههای کار و واحدهای اقتصادی نمونه، فرآیند بیست و نهمین جشنواره امتنان از برترینهای جامعه کار و تولید را در سال ۱۳۹۶، متناسب با رویکردهای دولت تدبیر و امید آغاز کرد.

بر این اساس کارگران، گروه‌های کار و مدیران واحدهای اقتصادی می‌توانند از تاریخ ۹۶.۹.۲۵ لغایت ۹۶.۱۰.۲۵ با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانیhttp://emtenan.mcls.gov.ir نسبت به ثبت‌نام و درج اطلاعات و تکمیل پرسشنامه، اقدام و در فرآیند داوری انتخاب استانی و ملی شرکت کنند.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 884517

وب گردی

وب گردی