ساخت ١١ مرکز درمانی تامین اجتماعی در استان فارس طی چهار سال گذشته

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تعداد ٩ مرکز درمانی متعلق به سازمان تامین اجتماعی در استان فارس ایجاد شده بود که از سال ١٣٩٢ تاکنون ١١ مرکز درمانی به آن افزوده شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سید تقی نوربخش در شورای اداری استان فارس که با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، به تبیین برنامه های در دست اجرای سازمان تامین اجتماعی در استان فارس پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی ٤٩ درصد از جمعیت ٤ میلیون و ٧٠٠ هزار نفری استان فارس را تحت پوشش دارد.


او با بیان اینکه خدمات سازمان تامین اجتماعی در پرداخت مستمری و تامین درمان مردم نقش کلیدی دارد، خاطرنشان کرد: از ابتدای تشکیل سازمان تامین اجتماعی کشور در سال ١٣٥٤ تا سال ١٣٩٢ تعداد ٩ مرکز درمانی متعلق به سازمان در استان فارس ایجاد شده بود این در حالی است که از سال ١٣٩٢ تاکنون ١١ مرکز درمانی به آن افزوده شده است.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی شهرستان‌های فسا، مرودشت و جهرم آماده بهره‌برداری و درمانگاه تخصصی لامرد و استهبان فعال است.


نوربخش با بیان اینکه مرکز درمانی تامین اجتماعی شهرستان لار ٨٥ درصد، مرکز درمانی نورآباد ٩٥ درصد، مرکز درمانی شهرستان سپیدان ٤٥ درصد و مرکز درمانی داراب ٤٥ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: عملیات اجرایی پروژه بیمارستان تامین اجتماعی لارستان به زودی آغاز و مرکز درمانی شهرستان فیروزآباد کلنگ‌زنی می‌شود.


او با اشاره به اینکه بیمارستان شیراز یک بیمارستان قدیمی است که نزدیک به ٢٠ سال گذشته به سازمان تامین اجتماعی تحویل داده شده است، بیان کرد: ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی سازمان در شیراز تصویب شده است.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه بیمه گفت: ٦٥ درصد از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه اجباری و تابع قانون کار هستند.


نوربخش افزود: ٣٥ درصد از بیمه شدگان این سازمان بیمه شدگانی هستند که حق بیمه آنها جز ٧ درصد پرداخت نمی شود و تحت پوشش بیمه تکلیفی هستند و حق بیمه سهم کارفرمایی بابت آنها به سازمان پرداخت نمی‌شود اما سازمان تامین اجتماعی به آنها خدمات می‌دهد.


او با بیان اینکه در حال حاضر ١٢٠ هزار کارگاه در سطح استان فارس فعالیت دارد، اظهار کرد: ٥٠ هزار کارگاه نیمه فعال است.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در حوزه درمان استان فارس سالانه حدود یک‌هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان هزینه شده است، بیان کرد: تعهدات بلند مدت در این استان حدود ٢ هزار میلیارد و کوتاه مدت حدود ١٨ میلیارد تومان است.


نوربخش افزود: اقدامات مناسبی در فارس انجام شده ولی استحقاق مردم این استان با توجه به فضای کسب و کار و کارگاه های موجود در استان بیشتر است.

401

کد خبر: 884530

وب گردی

وب گردی