پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی در جهرم احداث می شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه دستور ایجاد پلی کلینیک تخصصی جهرم یک ماه گذشته صادر شده است، اظهار کرد: راه‌اندازی شعبه اقماری در بخش‌های قطب‌آباد و سیمکان نیز در دست بررسی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سید تقی نوربخش، در شورای اداری شهرستان جهرم که با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با تأکید بر تداوم خدمت رسانی سازمان تأمین اجتماعی به کارگران ساختمانی، گفت: ١٠٠ نفر کارگر ساختمانی در شهر جهرم و ٥٠ کارگر ساختمانی در بخش خفر به کارگران ساختمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی افزوده می شود.


نوربخش با بیان اینکه در حال حاضر ٤٩ درصد جمعیت شهرستان جهرم یعنی ٨١ هزار نفر تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، تصریح کرد: ضریب پشتیبانی این شهرستان ٥,١ درصد است که نسبت به متوسط کشوری بهتر است.


او با اشاره به اینکه در شهرستان جهرم ١٤ هزار نفر بیمه شده اصلی و ٥ هزار و ٥٠٠ نفر بیمه مشاغل آزاد اختیاری هستند، این تعداد بیمه شده اختیاری را نشان‌دهنده فرهنگ مردم دانست و عنوان کرد: در این شهرستان ٤ هزار نفر راننده و ٢ هزار و ٢٥٣ کارگر ساختمانی نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند و نزدیک به ٢ هزار نفر هم از خدمات سایر بیمه‌های توافقی استفاده می‌کنند.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور به درخواست مسئولان شهرستان جهرم مبنی بر تاسیس یک باجه بانک رفاه کارگران در ساختمان شعبه تامین اجتماعی بخش خفر پاسخ مثبت داد و گفت: امکان ایجاد باجه در این شعبه وجود دارد و به زودی اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهرم با ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد حمایت قرار گیرد.


محمدرضا رضایی کوچی اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی شهرستان جهرم که مکمل مناسبی برای طرح‌های کشاورزی شهرستان است با حمایت مسئولان و ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران در این مجتمع به رونق اقتصاد کشور و کاهش نرخ بیکاری شهرستان کمک می‌کند.

او با بیان اینکه نیروهای آماده به کار و بستر مناسب برای کارآفرینی در شهرستان جهرم فراهم است، افزود: باید تسهیلاتی در اختیار بنگاه‌های شهرستان قرار گیرد تا بتوانند اشتغال ایجاد کنند.


نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فعالیت بسیاری از بنگاه‌های کارآفرینی شهرستان با تزریق سرمایه در گردش و تسهیلات ارزان رونق می‌یابد و می‌تواند به اقتصاد و تولید کشور کمک کند.


رضایی، نبود نمایندگی بیمه در بخش سیمکان را از دیگر مشکلات این شهرستان برشمرد و افزود: بخش اقماری سیمکان که تا شهرستان جهرم ٩٠ کیلومتر فاصله دارد به راه‌اندازی یک شعبه بیمه نیاز دارد تا مردم برای انجام امور بیمه خود این مسافت را طی نکنند.


نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد یک باجه بانک رفاه کارگران در بخش خفر جهرم گفت: امیدوارم در راه‌اندازی این باجه تسریع شود.

401

کد خبر: 884532

وب گردی

وب گردی