کاهش تولید نفت ماهانه ایران

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران طی ماه میلادی گذشته ۲۰۰۰ بشکه در روز کاهش داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ آمار اوپک بر مبنای اطلاعات منابع ثانویه نشان داد تولید نفت ایران در نوامبر به ۳.۸۱۸ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ۳.۸۲۰ میلیون بشکه در روز در اکتبر، دو هزار بشکه کاهش داشت.


تولید نفت ایران در سه ماهه سوم سال میلادی جاری ۳.۸۳۳ میلیون بشکه در روز بوده که در مقایسه با ۳.۷۹۳ میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم، بالاتر بوده است.


اما بر اساس آماری که از سوی ایران اعلام شده است، تولید نفت کشور در نوامبر ۳.۷۸۷ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با ۳.۸۱۰ میلیون بشکه در روز در اکتبر، ۶۸ هزار بشکه در روز افزایش داشت.


قیمت گرید "ایران هوی" در نوامبر به ۵۹.۲۷ دلار در هر بشکه رسید که در مقایسه با ۵۴.۲۹ دلار در هر بشکه در اکتبر، ۴.۹۸ دلار یا ۹.۲ درصد افزایش داشت.


میانگین قیمت "ایران هوی" از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۵۰.۹۳ دلار در هر بشکه بوده که در مقایسه با ۳۸.۱۲ دلار در مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.


مجموع تولید نفت اوپک متشکل از ۱۴ عضو در نوامبر به ۳۲.۴۵ میلیون بشکه در روز بالغ شد که ۱۳۳ هزار بشکه در روز نسبت به اکتبر کاهش داشت. در میان اعضای این سازمان تولید نفت نیجریه طی ماه میلادی گذشته افزایش داشت در حالیکه تولید در آنگولا، عربستان سعودی، ونزوئلا و امارات متحده عربی کاهش یافت.

منبع: مهر

401

کد خبر: 884548

وب گردی

وب گردی