بازدید  رئیس کل دادگستری کرمان از مناطق زلزله‌زده راور و زرند

رئیس کل دادگستری کرمان به همراه هیئت قضایی استان از مناطق و روستاهای زلزله‌زده هجدک، هنک، گورک، حرجند، گروک و گزک در شهرستان راور و زرند بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، یدالله موحد رئیس کل دادگستری کرمان به همراه هیئت قضایی استان از حوزه‌های قضایی، مناطق و روستاهای زلزله‌زده هجدک، هنک، گورک، حرجند، گروک و گزک درشهرستان راور و زرند بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری کرمان در این بازدید با اشاره به اینکه خوشبختانه براثر زلزله، زندان‌ها آسیبی ندیده است ومشکل جدی وجود ندارد، اظهارداشت: برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی براثر وقوع زلزله شدیدتر تدابیرلازم اتخاذ شده است.

وی با تاکید براینکه در مناطق زلزله‌زده مشکلات امنیتی وجود ندارد گفت: تدابیر لازم در شرایط بحران برای زندان‌های شهرستان زرند و راور اندیشیده شده که در صورت لزوم زندانیان به مکان امن که سازه‌های مقاوم داشته باشد منتقل می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه دادگستری شهرستان زرند در زلزله های اخیر صدماتی دیده و مشکلاتی ایجاد شده است گفت: در جلسه اخیر ستاد بحران مطرح شده است که دادگستری زرند نوسازی و ساختمانی متناسب با نیاز این شهرستان و مقاوم در مقابله زلزله احداث شود.

وی با اشاره به اینکه در این راستا 7 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار درنظرگرفته شده گفت: متاسفانه تا کنون فقط حدود 800 میلیون تومان تخصیص داده شده است .

موحد با اشاره به انتقال زندانیان در شرایط بحران تصریح کرد: در شورای تامین مکان امن برای انتقال زندانیان مشخص شده که در صورت لزوم به آن مکان منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه ضروری است در محوطه زندان سوله مقاوم با امکانات لازم ساخته شود که در شرایط بحرانی بتوان برای نگهداری زندانیان از آن استفاده کرد افزود: درزندان کرمان نیز لازم است تدابیر جدی‌تر اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: دادگستری زرند به لحاظ زلزله‌های اخیر آسیب جدی دیده و سازه مناسب را ندارد و از بابت مردم نگرانی وجود دارد که ضروری است ساختمان دادگستری نوسازی شود.

به گزارش تسنیم، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه هیئت قضایی استان از ساختمان جدید دادسرای زرند بازدید کردند.

ساختمان جدید دادسرای زرند 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیازمند اعتبار است.

901

کد خبر: 884567

وب گردی

وب گردی