سالانه 100 هزار مورد جدید به بیماران سرطانی افزوده می‌شود

رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران گفت: متأسفانه سرطان در مراحل ابتدایی شناسایی نمی‌شود و از جایی تشخیص داده می‌شود که هزینه‌بردار است و خود شخص و دولت را متحمل هزینه زیادی می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، محمدرضا قوام نصیری رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران در حاشیه نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی کلینیکال آنکولوژی با اشاره به چالش موجود در سرطان، گفت: این چالش‌ها با چالش‌های سرطان در کشورهای اروپا، آسیای شرقی، غربی، استرالیا و ... بسیار شبیه به هم است.

رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران با اشاره به اینکه شیوع بیماری سرطان رو به افزایش است، افزود: کشوری مثل آمریکا برای انجام تحقیقات بر روی بیماری سرطان هزینه‌های زیادی‌ پرداخت کرده است‌ و این مسئله‌ نشان‌دهنده اهمیت درمان این بیماری و شیوع آن در دنیا و از جمله ایران دارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه سرطان در مراحل ابتدایی شناسایی نمی‌شود و از جایی تشخیص داده می‌شود که هزینه‌بردار است و خود شخص و دولت را متحمل هزینه زیادی می‌کند.

رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران گفت: سرطان‌های دستگاه گوارش با سرطان‌های پوستی قابل مقایسه نیست، زیرا هزینه سرطان دستگاه گوارش بالا است و 50 درصد از بیماران آن فوت می‌کنند.

قوام‌نصیری در ادامه گفت: سرطان رو به افزایش است و در دهه‌های قبل منحنی سرطان به دلایل مختلف شدت پیدا کرده است. همچنین برای تشخیص عوامل ایجاد کننده سرطان، هزینه‌های بسیار زیادی بر دوش دولت و وزارت بهداشت افتاده است.

وی تصریح کرد: در کشوری مانند ایران که سالانه 100 هزار مورد جدید بیمار سرطان به بیمارانش افزوده می شود، اگر تمامی افرادی که با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند را بشماریم 700 هزار نفر است، هم‌چنین دغدغه این بیماران وزارت بهداشت را چه از نظر آموزش، درمان و پیشگیری درگیر کرده است.

رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران افزود: با بیماری‌ای مواجه هستیم که موارد جدی زیادی را شامل می‌شود و با توجه به تنوع سرطان‌ها غربالگری بیماران سرطانی بهترین روشی است که وزارت بهداشت آن را برنامه‌ریزی کرده و انجام می‌دهد.

قوام‌نصیری در پایان گفت: روابط عمومی در زمینه سرطان بسیار مهم و اساسی است و همچنین از 20 سال پیش در مورد سرطان مری اطلاعات و تحقیقات وجود داشته است. همچنین مرکز تحقیقاتی در شمال بجنورد و نقاط دیگر بر روی خانواده‌هایی که سرطان مری در آنها بیشتر شایع بود مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی ارائه شد.

701

کد خبر: 884570

وب گردی

وب گردی