نمایشگاه‌ های کتاب  جریان ساز فرهنگی در استان‌ها است

محمدمهدی احمدی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سیصد و چهل و ششمین نمایشگاه استانی گفت: نمایشگاه‌های استانی کتاب زمینه‌ساز رشد معرفت در جامعه است.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان بوشهر عصر امروز (23 آذرماه) با حضور حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان، محمدمهدی احمدی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمیده ماحوزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر برگزار شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: یکی از آثار مثبت مطالعه کتاب این است که ما را وارد حوزه معرفتی می‌کند. انسان ضمن این‌که به نمادهای دینی اهمیت می‌دهد ولی توقف در آن ندارد. آنان که با کتاب ارتباطی ندارند، مطالعه نمی‌کنند و اهل تحقیق نیستند، شناخت کاملی از یک الگوی مناسب برای رسیدن به رشد، تکامل و تعالی نخواهند داشت. لازمه به دست آوردن یک الگوی مناسب برای تکامل مطالعه و تحقیق است.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه‌های کتاب گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب غیر از این که یک جریان سازی فرهنگی در استان‌ها ایجاد می‌کند، غیرازاین که محققین به تازه‌های نشر آگاه می‌شوند و در کنار استفاده و تبادل تجربیات ناشران با یکدیگر، مهم‌ترین حسن آن این است که افراد با کتاب آشنا شده و ارتباط منطقی با آن برقرار می‌کنند که این موجب بالا رفتن سرانه مطالعه در جامعه می‌شود.

احمدی در ادامه گفت: جامعه‌ای که زمینه مطالعه در آن بالا برود، جامعه‌ای بامعرفت خواهد بود و همان جامعه‌ای خواهد شد که در کنار نمادهای دینی توجه به معرفت هم در آن بیشتر می‌شود.

وی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از برگزارکنندگان این رویداد فرهنگی گفت: امیدواریم این نمایشگاه‌ها زمینه رشد معرفتی در جامعه بشود.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب بوشهر با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تاریخ 23 تا 28 آذرماه از ساعت 15 تا 21 پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

502

کد خبر: 884643

وب گردی

وب گردی