بررسی قیمت چهار ارز پرطرفدار در هفته‌ی سوم آذر ماه/ دلار همچنان در مسیر رکورد شکنی + جدول

بازار ارز در هفته ای که گذشت با نوسان همراه بود و نرخ دلار همراه با یورو روند صعودی را در پیش گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بازار ارز در هفته ای که گذشت با فراز و نشیب های بسیاری همراه شد، به گونه ای که نرخ دلار، یورو، درهم امارات و پوند انگلیس که به عنوان ارزهای پرمعامله در بازار محسوب می شوند با نوسان روبه رو شدند.

دلار در اوایل هفته با نرخ 4 هزار و 191 تومان در بازار آزاد داد و ستد شد که نسبت به نرخ آخرین روز معاملاتی هفته قبل با 5 تومان کاهش همراه بود، نرخ این ارز از روز یک شنبه روند افزایشی را در پیش گرفت و قیمت آن با 27 تومان افزایش به 4 هزار و 218 تومان مورد معامله قرار گرفت، قیمت دلار روز دوشنبه 4 تومان کاهش داشت و در نهایت به قیمت 4 هزار و 214 تومان رسید، روند افزایش قیمت دلار ادامه دار بود تا اینکه در روز سه شنبه با افزایش همراه شد و به قیمت 4 هزار و 218 تومان رسید.

گفتنی‌ست قیمت دلار در روز چهارشنبه رکورد چند ساله را شکست و به قیمت 4 هزار و 223 تومان رسید اما نرخ این ارز در آخرین روز معاملانی هفته خلاف جهت روزهای دیگر هفته حرکت کرد و با یک روند نزولی به قیمت 4 هزار و 207 تومان رسید.

یورو و درهم امارات و پوند انگلیس نیز مانند دلار در روند معاملاتی هفته ای که گذشت با نوسان همراه بودند، نرخ یورو در ابتدای هفته 5 هزار و 115 تومان بود در حالی که روز یک شنبه با روند کاهشی همراه شد و به قیمت 5 هزار و 32 تومان رسید، در روز پنج شنبه با قیمت 5 هزار و 48 تومان به معاملات پایان داد.

درهم امارات همانند یورو و دلار با افزایش همراه بود به گونه ای که در ابتدای هفته با قیمت 1 هزار و 162 تومان معامله شد و در پایان هفته به قیمت 1 هزار و 166 تومان رسید.

این گزارش می افزاید، قیمت پوند انگلیس در اولین روز معاملاتی هفته گذشته 5 هزار و 819 تومان بود، این ارز از روز یک شنبه روند کاهشی را در پیش گرفت و در پایان هفته با نرخ 5 هزار و 809 تومان داد و ستد شد.


* جدول زیر قیمت چهار ارز پرطرفدار را در هفته‌ی سپری شده نشان می‌دهد که رنگ سبز، نشان دهنده‌ی بیشترین قیمت و رنگ قرمز، نشان دهنده‌ی کمترین قیمت ارز موردنظر است.


401

کد خبر: 884689

وب گردی

وب گردی