دانش‌آموزان انگلیسی در صدر مصرف‌کنندگان مواد مخدر

بر اساس نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی، دانش‌‌آموزان انگلیسی بیش از دانش‌آموزان هر کشور دیگری، مواد مخدر مصرف می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، براساس نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی، دانش‌‌آموزان انگلیسی بیش از دانش‌آموزان هر کشور دیگری مواد مخدر مصرف می‌کنند.

بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، بیش از 40 درصد دانش‌آموزان انگلیسی حداقل برای یک‌بار مصرف مواد مخدر و الکل را آزمایش کرده‌اند.

اعداد و ارقام به دست آمده از این بررسی حکایت از آن دارد، که بیش از 30 درصد دانش‌آموزان انگلیسی به طور مداوم از الکل استفاده می‌کنند و آنها به لحاظ استعمال دخانیات، الکل و حتی مواد مخدر به نسبت دیگر دانش‌آموزان کشورهای اروپایی، در صدر هستند.

دکتر مارتین کارتل، جامعه‌شناس انگلیسی با بیان اینکه این اعداد و ارقام نگران‌کننده است، اظهار داشت: «اگر روند مصرف دخانیات و مواد مخدر در میان قشر دانش‌آموز به همین شکل ادامه یابد، برای دولت و خانواده‌ها عواقب سنگینی به بار خواهد آورد».

طبق آمار سازمان اعتیاد و سلامت انگلیس، در هر سال 200 هزار کودک انگلیسی شروع به استفاده از سیگار می‌کنند و در اکثریت هیچ ترک استفاده‌ای رخ نمی‌دهد.

دو سوم افراد سیگاری در انگلیس ادعا کرده‌اند که اعتیاد آنها به سیگار از زیر 18 سال شروع شده و طبق آمار سازمان بهداشت و درمان، 90 درصد از مردم گرفتار به سرطان ریه، افراد سیگاری هستند.

706

کد خبر: 884743

وب گردی

وب گردی