چرا قیمت یک سیم‌کارت نجومی می‌ شود؟

یک کارشناس با بیان علل مختلف افزایش قیمت یک سیم‌کارت معتقد است که سیم‌کارت‌ها در کشور ما حالتی لوکس و حتی سرمایه‌ای به خود گرفته‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد پناهی - فعال صنفی حوزه بازار سیم‌کارت‌ها - با بیان علل مختلف افزایش یا کاهش قیمت سیم‌کارت‌های موبایل در کشور، اظهار کرد: یکی از علل تفاوت قیمت سیم‌کارت‌ها می‌تواند مکان جغرافیایی فروش این سیم‌کارت‌ها باشد. برای مثال قیمت‌های یک فروشگاه در تجریش با جمهوری متفاوت است. همچنین به دلیل این‌که ارائه خط‌های تلفن 0912 در حال اتمام است، قیمت این سیم‌کارت‌ها از 145 هزار تومان که قیمت رسمی آن است به بالای 400 هزار تومان رسیده است.

او به الگویابی علل افزایش قیمت برخی شماره‌ها پرداخت و گفت: در نگاه کلی این سلیقه مخاطب است که تعیین کننده خواهد بود اما اگر برای مثال در شماره سیم‌کارتی یک عدد 4 یا 5 بار تکرار شده باشد یا عدد 0 یا 1 در آن پرتکرارتر باشد، آن سیم‌کارت برای مشتریان جذاب‌تر و قیمتش هم بیشتر است. همچنین اگر اعداد رندی مانند 1000 یا 2000 در آن وجود داشته باشد قیمت سیم کارت گران تر هم می شود.

این فعال صنفی حوزه بازار سیم‌کارت‌ با بیان این که حتی خود مخابرات هم خط‌های رند خود را به مزایده می‌گذارد، ادامه داد: خطوط با کد 170 که اخیرا ارائه می‌شوند به مزایده گذشته می‌شوند که قیمتی از چهار میلیون تومان به بالا دارند.

پناهی اضافه کرد: همین که خود مخابرات اقدام به برگزاری مزایده می‌کند، خود می تواند علتی برای افزایش تب گران تر شدن برخی سیم کارت‌ها باشد چرا که مشتریان تصور می کنند واقعا کالای با ارزشی را از دست داده اند در حالی که واقعا اینگونه نیست و رند بودن یا نبودن یک سیم کارت نمی تواند بر روی کارایی آن تاثیر داشته باشد. واقعیت این است که سیم کارت در کشور ما حالتی لوکس و حتی سرمایه ای به خود گرفته است که بازار بزرگی هم در کنار آن به وجود آمده است.


منبع: ایسنا

400

کد خبر: 884789

وب گردی

وب گردی