میزان مصرف برق در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مصرف برق در مناطق زلزله زده حدود سه برابر افزایش داشته است، گفت: برق رسانی به چادرها و کانکس ها و استفاده مردم از این نیرو برای گرم کردن محل اسکان خود، میزان مصرف برق را بالا برده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در ثلاث باباجانی با اشاره به توزیع رایگان نفت در مناطق زلزله ‌زده اظهار داشت: مردم باید به فکر استفاده از سوخت های دیگر نیز برای گرم کردن محل اسکان باشند. خطوط انتقال برق ظرفیتی دارند که امکان دارد در صورت استفاده بیش از حد این خدمات رسانی با مشکل مواجه شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر صرفه جویی هرچه بیشتر گفت: فرمانداران رصد کنند چون خبرهایی به دست ما رسیده که در برخی چادرها که وسایل نگهداری می شود و کسی در آن سکونت ندارد نیز وسایل گرمازای برقی روشن است.

او یادآور شد: با وجود توزیع 40 هزار والور، مردم تمایل بیشتری به مصرف برق دارند. مردم حادثه دیده خود نیز باید با همکاری لازم با خادمان خود در روند خدمت رسانی مطلوب تاثیرگذار باشند.

**خسارت صد درصدی به 28 هزار واحد مسکونی

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: حدود 18 هزار واحد مسکونی در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان استان کاملا تخریب شده اند و به ‌حدود 50 هزار واحد مسکونی نیز خسارت جدی وارد شده است.

بازوند افزود: پیام و حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده، باعث وحدت ملت در کمک به زلزله ‌زدگان استان کرمانشاه شد و مصوبات دولت و مجلس در کمک به زلزله ‌زدگان استان بسیار چشمگیر بوده است.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: شرایط اقلیمی و آب و هوایی مانع از آن شد که بتوانیم اسکان اضطراری را به اسکان دائم پیوند بزنیم، ناگزیر از اتخاذ تدابیر برای اسکان موقت حادثه دیدگان شدیم.

بازوند افزود: اگر مردم و خیران تمایل به کمک به زلزله ‌زدگان کرمانشاه دارند، بهتر است در زمینه افزایش سرویس‌های بهداشتی و‌ حمام برای زلزله زدگان همکاری کنند.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 87 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.


منبع: ایرنا

400

کد خبر: 884807

وب گردی

وب گردی