برگزیدگان جشنواره سراسری داستان بانه تجلیل شدند

یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه، با معرفی برگزیدگان به‌کار خود پایان داد.

به گزارش ایسکانیوز براساس خبر دریافتی، یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه از 21 تا 23 آذر در شهر مرزی بانه برگزار شد و در مدت سه روز، 73 اثر برگزیده جشنواره در بخش داستان، داستان کودک، نوجوان و مقاله به 2 زبان کردی و فارسی خوانش شد.

بخش داستان فارسی
در بخش داستان فارسی این جشنواره، افرا سرنایه با داستان «فارمالاها» از ایلام به دلیل تکنیک روایت، مصطفی میرزایی پیهانی با داستان «توی برف می‌چسبد» از تهران بخاطر فضاسازی، نادر ساعی‌ور با داستان «پیشانی سوراخ من» از تبریز، مرتضی بیاره با داستان «جواب‌های بدون سوال» از سپاهان‌شهر به دلیل طرح و پیرنگ و بهاره ارشدی ریاحی با داستان «ویلای فروشی برای مدت محدود» از تهران، عناوین برتر را کسب کردند و با اهدای لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس جشنواره از آن‌ها تجلیل شد.

بخش داستان کردی
غفور پیرزاد با داستان «خه ساو» از مهاباد بخاطر تکنیک روایت، سروه مجیدی با داستان «ره ش نوی بوشایی» از سنندج بخاطر فضاسازی، کاوه عزت‌خواه با داستان «ماسی سپی چاو ره ش» از بوکان، صادق خالدی با داستان «دوا سه مای ژنرال» از بانه به دلیل خلق شخصیت و کیومرث بلده با داستان «زه وی بش وه گورز» به گویش کلهری از اسلام‌آباد غرب برای زبان روایت داستان، عناوین برتر داستان بخش کردی جشنواره را کسب کردند و با اهدای لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس جشنواره تجلیل شدند.

بخش مقاله‌نویسی فارسی و کردی
محمدرضا کلهر و جمیله معظمی در بخش مقاله‌نویسی فارسی، عنوان‌های برتر این جشنواره را کسب کردند و با اهدای لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس جشنواره از آن‌ها تجلیل شد.

از عمر محمدی و مصطفی ایلخانی‌زاده نیز برای برترین مقاله این جشنواره در بخش کردی با اهدای لوح تقدیر جایزه نقدی، تندیس جشنواره تجلیل به‌عمل آمد.

بخش کودک و نوجوان
شهرزاد لعل بذری با داستان «آهن‌پاره‌ها»، ئالا رضایی با داستان «سفر بو کویستانی تاریک»، هستی یونسی با داستان «خ ونی شوکولاتی»، ویانا قزلجی با داستان «سفر رویایی»، آریا عجمی با داستان «بازمانده» و زهرا گلچینی با داستان «ده سریل خدا» عنوان‌های برتر داستان‌های بخش کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه را کسب کردند.

داوران یازدهمین جشنواره داستان بانه
محمد رحیمیان، عطا نهایی، رحیم عبدالرحیم‌زاده، فریا یونسی، لیلا صالحی، نسرین جعفری، ناصر یزدانی، امجد غلامی و مراد اعظمی، آثار برگزیده یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه را داوری کردند.

در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره داستان از حمید رفاعی، محمدصدیق کریم پور، سوران حسینی، فواد جهانی، وریا وثوقی و جمال اعتماد بخاطر تلاش برای برگزاری این جشنواره تجلیل شد، همچنین در این جشنواره از مریم قاضی نویسنده نامی کرد نیز تجلیل شد.

در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره داستان بانه از تابلوی دبیرخانه دائمی جشنواره داستان بانه نیز رونمایی شد.

502

کد خبر: 884871

وب گردی

وب گردی