آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان در جشنواره علوم و فناوری ابن سینا از امروز

دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی علوم و فناوری ابن سینا گفت: زمان ثبت‌نام در این جشنواره از امروز آذرماه شروع شده است و تا ۵ بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، مهدی رشیدی جهان دبیر علمی جشنواره علوم و فناوری ابن سینا اظهار داشت: با توجه به توسعه جشنواره و ارتقای مهارت‌های دانش‌آموزی، محورهای آن توسعه پیدا کرده است و ظرفیت‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کنند و بستری مناسب برای پرورش خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف ایجاد می‌کند.

وی به محورهای جشنواره اشاره کرد و افزود: سمینارهای علمی، دستاوردها، دست سازه و محصولات و تولیدات دانش‌آموزی و حوزه کسب‌ و کار دانش‌آموزی و مسابقات برنامه نویسی، فیلم کوتاه مستند، مسابقه ملی مناظره و ماراتن محتوای دیجیتال از جمله محورهاست.

دبیر علمی جشنواره ابن سینا بیان کرد: مسابقه و مناظره علمی این امکان را ایجاد می‌کند تا دانش‌آموزان از جنبه مناظره و گفت‌و‌گو تقویت شوند و آموزش ببینند زیرا در شرایطی که فرایندهای آموزشی به سمت پژوهش محوری حرکت کرده، این مهارت مورد نیاز است.

رشیدی با اشاره به اینکه 3879 دانش‌آموز از 25 استان در دوره قبلی مسابقات حضور داشتند، گفت: این جشنواره دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم و تمامی هنرستان‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: زمان ثبت‌نام جشنواره از 24 آذرماه شروع شده و تا 5 بهمن ماه ادامه پیدا می‌کند.

706

کد خبر: 884889

وب گردی

وب گردی