احتمال حضور تیم  تکواندو دانشگاه آزاد  اسلامی در مسابقات تیمی گرند اسلم وجود دارد

مدیر سازمان تیم‌های ملی تکواندو گفت: این احتمال وجود دارد تا تیم دانشگاه آزاد اسلامی به مسابقات تیمی گرنداسلم اعزام شود.

به گزارش ایسکانیوز ، با قهرمانی تیم تکواندو دانشگاه آزاد در مسابقات جام‌جهانی تکواندو در "آبیجان" ساحل عاج، تکواندو ایران جواز حضور در مسابقات تیمی گرند اسلم را دریافت کرد تا در کنار روسیه(نایب قهرمان مسابقات جام جهانی)، چین و تیمی که از طرف مسئولان فدراسیون جهانی مشخص خواهد شد در این رویداد نیز حضور داشته باشد.

آرش فرهادیان، مدیر سازمان تیم‌های ملی تکواندو ، در خصوص نحوه اعزام نماینده ایران در مسابقات تیمی گرند اسلم اظهار داشت: در ابتدا اگر مسئولان تیم دانشگاه آزاد که در مسابقات جام‌جهانی به مقام قهرمانی دست یافتند آمادگی حضور در این رویداد را داشته باشند با آنها نیز وارد مذاکره خواهیم شد و اگر امکان تعویص یا جا به جایی در نفرات نیز وجود داشته باشد این تیم را تقویت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: قطعا تیم اعزامی به مسابقات تیمی گرند اسلم را فدراسیون به عنوان نماینده تکواندو ایران اعزام خواهد کرد و امیدوارم تلاش کنیم تا این تیم در این مسابقات نیز نتیجه مناسبی را کسب کند. افتخار بزرگ قهرمانی در جام‌جهانی نیز باعث خوشحالی همه جامعه ورزش و تکواندو شد و حالا فدراسیون تکواندو در این زمینه خود را مسئول می‌داند تا همه حمایت‌های لازم را انجام بدهد و این تیم را اعزام کند.

مدیر سازمان تیم‌های ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که احتمال حضور تیم دانشگاه آزاد در مسابقات تیمی گرند اسلم وجود دارد، گفت: این احتمال وجود دارد و حتما در این زمینه نیز بهترین تصمیم گرفته خواهد شد.

فرهادیان در خصوص انتخاب کادرفنی تیم نوجوانان تکواندو عنوان کرد: با توجه به اینکه دو رویداد بسیار مهم مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان وانتخابی المپیک نوجوانان در کشور تونس را در فروردین ماه در پیش رو داریم، برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است تا تیم نوجوانان با بهترین شرایط از نظر آمادگی در این مسابقات شرکت کند.در این زمینه جلسات متعددی را برگزار کردیم و برنامه‌هایی را برای آغاز اردوها تنظیم کردیم. جلسات متعددی نیز با رئیس فدراسیون و برخی اعضای شورای فنی داشتیم وحتی در جلسه‌ای که با هاشمی، رئیس کمیته المپیک در خصوص بازی‌های آسیایی جاکارتا برگزار کردیم در خصوص تیم نوجوانان و مسابقات المپیک نوجوانان نیز صحبت کردیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد در کمترین زمان ممکن و در چند روز آینده با همکاری شورای فنی، سرمربی تیم نوجوانان را انتخاب کنیم و اردوهای خود را هر چه سریعتر آغاز کنیم. با توجه به اینکه چند ماهی به مسابقات زمان باقی مانده است، فرصت خوبی برای آماده‌سازی تیم نوجوانان در اختیار داریم و سعی خواهیم کرد با اردوهای مقطعی و حتی دیدارهای تدارکاتی که بعضا می‌تواند داخلی باشد شرایطی را فراهم کنیم تا تیم نوجوانان با بهترین آمادگی در این دو رویداد مهم شرکت کند.

مدیر سازمان تیم‌های ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که برنامه‌ای برای ارزیابی عملکرد تیم ملی تکواندو در مسابقات گرندپری سال 2017 وجود خواهد داشت، گفت: قطعا این برنامه را داریم و در یکی، دوجلسه اخیر نیز چند رویداد را مورد بررسی قرار دادیم. قبل از هر چیز مسابقات نونهالان جهان را با حضور سرمربیان دو تیم دختر و پسرمورد ارزیابی قرار دادیم و در مورد یکی ،دو رویداد بزرگسالان نیز صحبت کردیم.

فرهادیان تاکید کرد: قطعا در جلسات آینده در خصوص ارزیابی عملکرد دوستان در گرندپری‌های سال 2017 صحبت خواهیم کرد اما نکته که قابل اشاره و اهمیت این است که برخی دوستان رسانه‌ای در روزهای گذشته از عدم موفقیت ایران در مسابقات گرندپری صحبت کردند. ما به دنبال تکرار اشتباهات دوره قبل مسابقات گرندپری نیستیم تا با تمام بازیکنان حاضر در رنکینگ در مسابقات شرکت و بعضا هم موفق باشیم اما در نهایت در خروجی آن که المپیک است به موفقیت دست پیدا نکنیم.

وی ادامه داد: نگاه و رویکرد ما نسبت به گذشته تغییر کرده و صرفا برای کسب مدال ورزشکاران‌مان را به این مسابقات اعزام نمی‌کنیم بلکه برای نگه داشتن آنها در سطح آمادگی مطلوب در این مسابقات شرکت می‌کنیم. یک اتفاق جالب در خصوص عملکرد تیم ما در گرندپری سال 2017 با گذشته در این است که برخلاف گذشته که چند شخص خاص تمامی مدال‌ها را کسب می کردند، در مسابقات این دوره غیر از دو نفر تمامی بازیکنان ما مدال کسب کردند که اتفاق خیلی خوبی برای ما بود.

مدیر سازمان تیم‌های ملی بیان کرد: مهدی خدابخشی و یکی، دو بازیکنان دیگر ما نیز بنا به دلایلی از مسابقات امسال دور بودند که می‌توانستند در صورت حضور در مسابقات گرندپری مدال کسب کنند که به امید خدا در دور جدید این اتفاق خواهد افتاد. مسابقات گرندپری برای ما مسابقاتی خواهد بود که بازیکنانمان آمادگی خود را در یک سطح مطلوب نگه دارند تا در نهایتا در خروجی آن که مسابقات المپیک است موفق باشیم.

فرهادیان خاطر نشان کرد: باید این واقعیت را نیز بپذیریم که وقتی مسابقات در فواصل بیست روز برگزار می‌شود یک ورزشکار نمی‌تواند همیشه در اوج باشد که این موضوع را تمامی کارشناسان و مربیان ورزشی می‌دانند. طبیعی است که یک ورزشکار فراز و فرود از لحاظ فیزیکی و روانی قرار خواهد داشت و به دنبال توجیه نیستم و به خوبی نیز می‌دانم حتما در جاهایی اشتباهاتی نیز وجود داشته است اما ناراحت می‌شوم دوستان از کلمه ناکام در خصوص عملکرد ما در گرندپری صحبت می‌کنند. به هیچ عنوان ناکامی در مسابقات گرندپری برای ما نبوده است و اتفاقا خیلی هم کام تکواندو ما از این مسابقات شیرین بوده است.

وی با تغییر رویکرد شورای فنی در سال آینده میلادی، تصریح کرد: رویکرد شورای فنی در سال 2018 کم کم تغییر خواهد کرد و به سمت ارزیابی دقیق تیم‌های ملی خواهد رفت. در سازمان تیم‌های ملی با نیز تعامل با شورای فنی به مسئولان فدراسیون پیشنهاد کردیم تا ارتباط و تعامل شورای فنی با سازمان تیم‌های ملی تنگاتنگ‌تر باشد و ارزیابی تمام تیم‌های ملی را بعد از هر رویداد در دستور کار قرار بدهیم.

مدیر سازمان تیم‌های ملی با اعلام خبر تشکیل تیم امید، اظهار داشت: همانطور که قبلا قول داده بودیم در هفته‌های آینده سعی می‌کنیم سرمربی تیم امید و کادر این تیم را معرفی کنیم. مدیرفنی این تیم مشخص شده است و 70 ورزشکار آقا و 50 ورزشکار خانم بین رده سنی نوجوانان تا زیر رده بزرگسالان شناسایی شدند تا خلا این رده سنی برطرف شود . قرار است چند مرحله اردوی مقطعی برگزار کنیم و در هر وزن بین 2 تا 3 ورزشکار را در اردو نگه داریم تا پشتوانه خوبی برای بزرگسالان داشته باشیم. مطمئن باشید در فصل جدید تکواندو با کار پایه‌ای که آغاز شده است حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

فرهادیان در پایان خاطر نشان کرد: از همه کارشناسان، مربیان و پیشکسوتان دعوت می‌کنیم با ارائه راهکار به ما کمک کند و درب سازمان تیم‌های ملی به روی همه مخالفان و موافقان باز است. به دیده منت شنونده تمامی دیدگاه‌های مخالفان سیاست‌های تیم ملی وحتی مسئولان فدراسیون هستیم و در حد توان بعد از بررسی اجرا خواهیم کرد.

602

منبع : تسنیم

کد خبر: 884967

وب گردی

وب گردی