تخصیص زنگ ورزش به دروسی مانند ریاضی در مدارس ،به لحاظ قانونی تخلف است

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش درباره تخصیص زنگ ورزش به دروس دیگر چون ریاضی در مدارس گفت: این کار به لحاظ قانونی تخلف است و هیچ مدیری این کار را نمی‌کند. اگر چنین مواردی رخ دهد تخطی از قانون صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا حسین بابویی ، با بیان اینکه سال گذشته اتفاق خوبی افتاد و شاهد تصویب افزایش ساعت تربیت بدنی در برنامه درسی در شورای عالی آموزش و پرورش بودیم اظهار کرد: پیش از این هر پایه دو ساعت درس تربیت بدنی داشت، ولی کلاس یازدهم یک ساعت تربیت بدنی و پیش دانشگاهی اصلا زنگ ورزش نداشت.

وی افزود: با مصوبه شورا، زنگ ورزش در پایه یازدهم دو ساعته شد و برای دوره پیش دانشگاهی هم دو ساعت درس تربیت بدنی درنظر گرفتند و در مجموع همه پایه ها دارای دوساعت تربیت بدنی در هفته شدند و سه ساعت به مجموع ساعت درس تربیت بدنی برای 12 پایه اضافه شد.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه نیازهای حرکتی دانش آموزان در زنگ دو ساعته برطرف نمی‌شود گفت: البته قرار نیست ما همه نیازهای حرکتی را در زنگ تربیت بدنی بیاموزیم باید در زنگ تربیت بدنی به دانش آموزان آموزش بدهیم و چارچوب ها را بگوییم؛ آنگاه خودبخود نیاز پیدا می‌کند در ساعات بیرون از مدرسه هم وقت بگذارد و فعالیت مکمل داشته باشد.

بابویی ادامه داد: بنابراین قطعا اگر بخواهیم همه نیازهای تربیت بدنی دانش آموزان را به این دو ساعت محدود کنیم کافی نیست.

وی درباره تخصیص زنگ ورزش به دروس دیگر چون ریاضی در مدارس گفت: اینکار به لحاظ قانونی تخلف است و هیچ مدیری اینکار را نمی‌کند. اگر چنین مواردی رخ دهد تخطی از قانون صورت گرفته است.

بابویی با بیان اینکه اساس بروز ناهنجاری های قامتی در دانش آموزان سبک زندگی، آپارتمان نشینی و کم تحرکی است اظهار کرد: در واقع یکی از تبعات کم تحرکی بروز ناهنجاری های قامتی است.

وی افزود: عدم اطلاع خانواده ها از ارگونومی و آموزش دادن مواردی چون نحوه صحیح نشستن به فرزندان نیز یکی از علل بروز ناهنجاری های قامتی است.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از برنامه های جدی ما آموزش به خانواده ها و معلمان است گفت: اینکه خانواده ها و معلمان با استانداردهای صحیح ساختار بدنی آشنا شوند بسیار حائز اهمیت است.

بابویی ادامه داد: در مرحله اول باید راههای بروز این مشکلات را ببندیم. در مرحله بعد باید به افزایش سطح تحرک بدنی دانش آموزان کمک کنیم. از جمله اقداماتی که در این زمینه انجام دادیم طراحی فعالیت ها و برنامه هایی بود که از طریق آن زمان تحرک بدنی دانش آموزان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه خانواده های ما به مدرسه اعتماد دارند عنوان کرد: این اعتماد یک فرصت و سرمایه اجتماعی است، به همین علت فعالیت های ورزشی دانش آموزان را مدرسه محور کرده ایم. مدرسه محور کردن فعالیت های تربیت بدنی چند مزیت دارد، از جمله آنکه دانش آموز به مدرسه که نزدیک محل سکونتش است مراجعه می کند و دوم آنکه اعتماد مضاعف خانواده و سپردن دانش آموز به مدرسه، استمرار فعالیت های ورزشی او را تضمین می کند.

بابویی افزود: اواخر سال تحصیلی گذشته یک پیمایش کشوری درباره ناهنجاری های قامتی انجام دادیم که در حال استخراج نتایج آن هستیم. همچنین آموزش اولیا را به صورت جدی در برنامه های خود قرار داده ایم و امیدواریم اوضاع ساختار قامتی دانش آموزان بهبود یابد.
706

کد خبر: 884989

وب گردی

وب گردی