نیازی به برگزاری کنکور نیست / حذف کنکور به نظام آموزشی کشور کمک می کند

نماینده مردم نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت:با وجود صندلی های خالی در دانشگاه های کشور نیازی به برگزاری کنکور برای متقاضیان ورود به دانشگاه نیست.

به گزارش ایسکانیوز، پوربافرانی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزد اسلامی با اشاره به موضوع حذف کنکور از نظام آموزش عالی کشور، گفت: حذف کنکور در مجموع می تواند کمک‌کننده به نظام آموزشی باشد. البته باید یک رقابت سالم در برخی کرسی ها که دارای متقاضیان زیادی است، ایجاد شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: درخصوص جایگزین کنکور باید یک مطالعه و تحقیق عمیق و میدانی صورت گیرد تا حذف کنکور، علمی و کارشناسی‌شده صورت گیرد.

پوربافرانی با اشاره به وجود صندلی های خالی در دانشگاه های کشور گفت: با این وجود، به نظر می رسد نیازی به برگزاری کنکور برای متقاضیان نباشد.

وی ابراز امیدواری کرد یک راهکار جدید و متناسب با وضعیت آموزشی و تحصیلی جامعه برای این موضوع در نظر گرفته شود.

نماینده مردم نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری کلاس های آمادگی کنکور گفت: باید زمینه ای فراهم شود که آموزش و پرورش بتواند کلاس هایی برای حمایت بیشتر دانش‌آموزان برگزار کند چرا که موسسات برگزاری کنکور از شیوه هایی غیرمعمول استفاده می کنند و بیشتر کار آنها نمایشی است و همچنین هزینه بسیار زیادی را به خانواده ها تحمیل می کنند که این موضوع قابل پذیرش نیست.

کد خبر: 884991

وب گردی

وب گردی