اهمیت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی در بحثی با دانشجویان دانشگاه آزاد

باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) اهمیت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را از نگاه دانشجویان این دانشگاه بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نشریه های دانشجویی، یکی از عرصه های بسیار مهم در دانشگاه است چرا که انتشار این نشریات در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در دانشگاه ها تأثیر بسزایی در بازسازی فضای گفتمان کشور دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی به منظورکاهش فضای بی‌تفاوتی در دانشگاه و همچنین فراهم کردن فرصت حضور دانشجویان در عرصه‌های متنوع فرهنگی، نشریات دانشجویی بسیاری را بدون در نظر گرفتن نگاه جناحی ایجاد کرده است تا هر فرد در فضای تحصیل خود یک تریبون کاملا آزاد برای بیان عقاید خود را در اختیار داشته باشد.

دانشجویان قلم در دست گرفته و با نوشتن عقاید و بررسی و تحلیل مشکلات جامعه، خود را محک زنند.

دانشگاه آزاد اسلامی هزینه بسیاری را برای فعالیت این نشریات پرداخت کرده و طی دو سال اخیر با برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی آثار برگزیده را انتخاب می کنند تا در جهت پیشبرد اهداف متعالی و درونی‌سازی فرهنگ گفت‌وگو و ارتقای شاخص‌های اجتماعی گام بردارند. دانشگاه از این راه خواسته‌ها و مطالبات دانشجویان را نمایندگی می کند و موجب ترغیب و تقویت روحیه همکاری و مشارکت در امور و کاهش فضای بی‌تفاوتی در دانشگاه می شود.

دانشجویان برای دومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دو هزار و 453 عنوان اثر از 527 نشریه به دبیرخانه ارائه کردند که نشان از استقبال و اشتیاق فعالان حوزه نشریه و انگیزه قوی آنان در این عرصه فرهنگی دارد.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دومین جشنواره نشریات دانشجویی را به دلیل نبود نگاه حزبی و امکان فرصت فعالیت و دیده شدن همه دانشجویان به مراتب عادلانه تر و مناسب تر از سال گذشته دانستند.

در ادامه با چهار نفر از برگزیدگان بخش های مختلف درباره اهمیت برگزاری این رویداد فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی به گفت و گو نشسته ایم که در ادامه از نظر شما نیز می گذرد.

**جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به خود باوری دانشجو کمک می کند

امیرعلی منفرد، برگزیده دومین جشنواره نشریات دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: مسئولان به جشنواره نشریات دانشجویی نسبت به دوره گذشته بهای بیشتری دادند و در نتیجه امسال تعداد نشریات و همچنین شرکت کنندگان بسیار بیشتر از گذشته شده و دانشجویان نیز تلاش کردند تا آثار با کیفیت و قابل توجهی را ارائه دهند.

منفرد با اشاره به رشد فضائل اخلاقی و ارزش ها در محیط دانشگاه، گفت: وقتی در محیط دانشگاه به ارزش ها بها داده شود، پویایی و خودباوری دانشجو نیز افزایش می یابد. دانشگاه آزاد دانشجویان با استعدادی دارد که در محیطی معنوی به تعالی می رسند.

** جشنواره نشریات دانشگاه به نوعی کرسی آزاد اندیشی محسوب می شود

سیدمحمدرضا موسوی برگزیده دومین جشنواره نشریات دانشجویی در این باره به ایسکانیوز، گفت: خوشبختانه نشریات دانشجویی دانشگاه مانند دوره مدیریت قبلی نگاه جناحی ندارد و به عنوان تشکل مستقل که به دنبال آرمان های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب و تأکیدات دکتر ولایتی پیش می روند.

وی با اشاره به اینکه بی شک داوران جشنواره نشریات دانشجویی عادلانه آثار را بررسی می کنند، افزود: مسئولان دانشگاه در مراسم 16 آذر نشان دادند که نشریات و نشست های دانشجویی بدون نگاه حزبی پیش می رود و قرار نیست که میان دانشجویان جناح های مختلف تفاوتی قائل شد.

** جشنواره نشریات دانشجویی محفلی برای بیان مشکلات استانی است

یاسر بابایی برگزیده دومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز درباره برگزاری این جشنواره به ایسکانیوز گفت: برگزاری نشریات دانشجویی حرکتی بسیار مثبت است که باعث می شود دانشجویان بتوانند خود را محک بزنند.

وی با اشاره به اینکه نشریات دانشجویی بهترین محفل برای مطرح کردن مشکلات جامعه است، ادامه داد: نشریه دانشجویی استان ایلام در واقع تنها نشریه تخصصی سیاسی و ادبیات این استان است. ما در این نشریه توانسته ایم مشکلات استان ایلام را به گونه ای بیان کنیم که حتی برخی از نمایندگان مجلس و استاندار نیز طالب نوشتن مطلب در برخی صفحات این رسانه هستند.

** جشنواره نشریات دانشجویی افراد را به کنشگر واقعی تبدیل می کند

مهرداد جباری از دیگر برگزیده دومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به ایسکانیوز، گفت: جشنواره یک اتفاق مبارک نیست بلکه یک حرکت و جریان مفید برای کل جامعه است. اگر دانشگاه را خط مقدم جبهه در نظر بگیریم، دانشجویی را می بینیم که بواسطه این جشنواره توانسته قوی عمل کند و به یک کنشگر واقعی تبدیل شود.

جباری افزود: این جشنواره بی شک نتایج مثبت بسیاری در سطح جامعه بوجود می آورد چرا که نتیجه تحلیل های آزاد اندیشانه را در این مسابقه می بینیم. دانشجو در این نشریات با نقد و تحلیل عناصر منفی به سمت بهتر شدن جامعه می رود.

از: نازنین میرزایی

کد خبر: 885047

وب گردی

وب گردی