صافی: هفته چهارم واقعا سخت و نفسگیر بود/می‌توانیم برای پنجمین بار قهرمان سوپر لیگ کاراته شویم

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خیلی بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کردیم هفته چهارم سخت و نفس گیر بود، اما خدا را شکر که قهرمان نیم فصل شدیم.

به گزارش ایسکانیوز، هفته چهارم مسابقات سوپرلیگ کاراته باشگاه‌های کشور در حالی روز گذشته (جمعه ۲۴آذرماه) در سالن غدیر برگزار شد و تیم دانشگاه آزاد با کسب ۲۷ امتیاز عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود کرد. هدایت این تیم را احمد صافی برعهده دارد.

احمد صافی در پاسخ به این سوال که هفته چهارم و نیم فصل سوپر لیگ برای تیم دانشگاه آزاد چطور به پایان رسید، اظهار داشت: خیلی بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کردیم هفته چهارم سخت و نفس گیر بود، البته این شرایط برای تیم‌های مقابل، سازمان لیگ و فدراسیون هم به همین شکل بود، چون حساسیت بازی‌ها خیلی زیاد بود، واقعاً شرایط بسیار سختی در هفته چهارم مسابقات حاکم بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: بازی با نفت، بازی بسیار پیچیده و نفس‌گیری برای ما بود. ما برخلاف پیش‌بینی‌هایی که در بخش کاتا داشتیم، شاهد اتفاقاتی بودیم که برایمان رقم خورد. در کاتا عقب افتادیم و حتی در بخش کمیته روی حسن‌نیا خیلی حساب کرده بودیم، اما انتظارات ما برآورده نشد و او ۱۱ بر صفر از حریف خود عقب افتاد. سجاد گنج‌زاده با تکیه بر توانمندی و تجربیاتی که دارد واقعاً عملکرد بسیار خوبی داشت و حریف خود را شکست داد. هامون درفشی‌پور و عبدالله ولدی نیز در ادامه مسابقات کار خود را به خوبی انجام دادند و برنده شدند. هر چند ذبیح الله پورشیب به دلیل آسیب‌دیدگی که داشت هفته قبل در ترکیب تیم نبود، اما این هفته به روی تاتامی رفت و حیدری را شکست داد. در بازی مرتضی شفاهی و ابراهیم حسن‌بیگی انتظارات ما برآورده نشد. مهدی خدابخشی به دلیل آسیب‌دیدگی که داشت ما ناچار شدیم در این هفته از او استفاده کنیم و با توجه به مسابقه بسیار حساس و دیدنی که بین این دو برگزار شد، استرس زیادی به هر دو تیم وارد شد، اما در نهایت خدابخشی برنده این دیدار شد.

گویا در ادامه مسابقات هفته چهارم، مربی تیم شما از بازی اخراج شد و دلیل این موضوع چه بود، گفت: بله متأسفانه مربی ما بازی اول اخراج شد و شش بازی دیگر در بخش انفرادی بدون هدایت کوچ پیگیری شد، البته ما از بیرون تلاش می‌کردیم بازیکنان را هدایت کنیم. قوانین می‌گوید وقتی کوچ به هر دلیلی از شرایط استانداردی که برای مربی تعریف شده خارج شود، توسط مربی اخراج می‌شود و دیگر نمی‌تواند روی صندلی و کوچ بنشیند، اما با تمام این اتفاقات ما بازی‌ها را از بیرون کنترل کردیم. این هفته ما بهمن عسکری و مهدی سلطانی را در اختیار نداشتیم و با باختی که کاتا داشت به ما یک شوک وارد شد، اما تمرینات دو هفته‌ای که انجام دادیم به ما کمک کرد و توانستیم برنده این دیدار شویم.

صافی در پاسخ به این سؤال که گویا دانشگاه آزاد تنها تیمی است که در نیم‌ فصل بدون شکست به کار خود پایان داده‌، گفت: بله خدا را شکر که تیم دانشگاه آزاد تنها تیمی است که بدون شکست در دور رفت به کار خود پایان داد و قهرمان نیم‌ فصل شدیم. فکر می‌کنم حالا فرصت خوبی را داریم تا برای دور برگشت یا فینال راحت ‌تر تلاش کنیم و برای سومین بار پیاپی روی سکوی قهرمانی قرار بگیریم، اگر این اتفاق رخ دهد، دانشگاه آزاد برای پنجمین بار قهرمان مسابقات سوپرلیگ کاراته خواهد شد.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد در ادامه صحبت‌های خود از کاپ بزرگ و ویژه سوپرلیگ گفت: در پایان هر فصل یک کاپ بزرگ به تیم قهرمان اهداء می‌شود، اگر ما بتوانیم امسال برای سومین سال پیاپی عنوان قهرمانی را کسب کنیم، سازمان لیگ و فدراسیون کاپ بزرگ و ویژه سوپرلیگ را به تیم دانشگاه آزاد خواهد داد، این اتفاق برگ زرینی در کارنامه تیم دانشگاه آزاد خواهد شد. ما به عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را در کارنامه داریم و با کسب قهرمانی سوپرلیگ در سال ۹۶ می‌توانیم برای پنجمین بار قهرمان سوپرلیگ کاراته ایران شویم. سه دوره نیز کاتای تیمی دانشگاه آزاد توانسته دو مدال برنز و یک نقره کسب کند.

صافی در پاسخ به این سؤال که جام ایران‌زمین از چه روزی آغاز خواهد شد، گفت: تیم‌هایی که به این مسابقات دعوت کرده‌ایم از روز چهارشنبه به تهران وارد خواهند شد، ما روز پنجشنبه در بخش نوجوانان و جوانان مسابقه خواهیم داشت، روز جمعه نیز در گروه سنی امید، بزرگسالان و پیشکسوتان مسابقه خواهیم داشت، در ضمن در این دوره از رقابت های مسابقه ناشنوایان و معلولان جسمی نیز برگزار خواهد شد. تا به امروز حضور نمایندگان کشورهای ویتنام، کره جنوبی، ارمنستان، گرجستان، عراق، افغانستان قطعی شده است و نمایندگان کانادا و ژاپن نیز در این مسابقات حضور خواهند داشت. ما کشور آذربایجان و ترکیه را دعوت کرده‌یم و آنها قول داده‌اند که در این مسابقات حضور خواهند داشت.

صافی در مورد برگزاری مهمترین دیدار در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم گفت: قرار است بهترین سنگین‌وزن دنیا در جام ایران‌زمین حضور پیدا کند که به نظرم مهمترین دیدار در این مسابقات خواهد بود. سجاد گنج‌زاده قهرمان بزرگ دنیا و نفر اول رنکینگ جهانی در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم در این مسابقات حضور خواهد داشت و قهرمان جام ایران‌زمین با گنج‌زاده یک دیدار حساس خواهند داشت. هر کسی در این وزن در جام ایران‌زمین قهرمان شود، می‌تواند با سجاد گنج‌زاده نفر اول رنکینگ جهانی جدالی جذاب و دیدنی داشته باشد.

وی در پایان صحبت‌های خود اظهار داشت: کاسویا بنیانگذار فدراسیون جهانی شوتوکان قرار است سمینار فنی و استاژ تخصصی شوتوکان را در ایران برگزار کند. خوشحالیم از اینکه سیزدهمین دوره جام ایران زمین به صورت پیاپی با همت دانشگاه آزاد، فدراسیون و سبک شوتوکان در ایران برگزار می‌شود.

602

منبع: فارس

کد خبر: 885058

وب گردی

وب گردی