فضائلی:عمل دولت با مطالبات مردم فاصله زیادی دارد/ حامیان دولت موضع طلبکارانه دارند

کارشناس سیاسی در خصوص نارضایتی مردم از دولت اظهار داشت: آنچه به نظر من میرسد این است که اقدامات و عمل دولت فاصله زیادی با توقعات و مطالبات مردم دارد.

مهدی فضائلی کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در مورد نارضایتی های زیادی که در عرصه های مختلف مانند بودجه، معیشت، موسسات مالی و اعتباری و دیگر حوزه های دیگر پیش آمده گفت: به نظر من در مورد هر کدام از این ها باید به صورت دقیق صحبت کرد،نمی شود یک عامل بر همه این ها تعمیم داد ،اما آنچه به نظر من میرسد این است که اقدامات و عمل دولت فاصله زیادی با توقعات و مطالبات مردم دارد.

وی با اشاره به این که کابینه دوازدهم در امتداد و ادامه دولت یازدهم قرار دارد اظهار داشت: نمی توان گفت دولت خیلی جدیدی شکل گرفته است لذا طبیعی است که انبوهی از مطالبات مردم در دولت یازدهم و به خصوص با وعده هایی که داده شد نمود بیشتر پیدا می کند

فضائلی ادامه داد: نارضایتی مردم با توجه به دلایلی که گفته شد بروز و ظهور بیشتری پیدا می کند.

کارشناس سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا این حجم نارضایتی از این که مردم در هنگام انتخابات از سر احساس تصمیم می گیرند و بعد مطالبات منطقی دارند است گفت: به صورت کلی این حرف درستی است و انتظار این است در برهه انتخابات که تعیین کننده است افراد تحت تاثیر فضا سازی های و جوسازی ها قرار نگیرند .

وی ادامه داد: ولی این کار نیازمند یک تجربه دقیق تر است و به عنوان یک واقعیت باید بپذیریم که هیجانزده گی ها و احساسات به صورت برنانه ریزی شده رخ می دهد که بخشی از ان می تواند مفیدباشد برای شور و هیجانی که برای حضور در انتخابات ایجاد می شود و بخشی از آن مضر هست چون افراد تحت تاثیر یک اظهار نظر زود گذر و یک مناظره قضاوتی را می کنند و بر اساس آن تصمیمی می گیرند که بعد از مدتی مشخص می شود که این تصمیم احساسی بوده و باید تعمق بیشتری می کردند.

فضائلی تصریح کرد: لذا این امر نیازمند یک بلوغ فکری سیاسی برای جامعه است .

وی با در نظر داشتن نارضایتی های مردم از عملکرد دولت گفت: این موضوع اختصاص به مردم ندارد امروز جدی ترین جریان حامی روحانی نیز بحث عبور از روحانی را دارند و بعضی هم در حال انجام آن هستند.

کارشناس سیاسی با در نظر داشتن حمایت های جریان حامی روحانی از وی اظهار داشت: آن ها هم وقتی ناکار آمدی دولت را می بینند و پاسخ مثبتی را هم در قبال توقعات خود نگرفتند موضع طلبکارانه ای دارند .

303

کد خبر: 885224

وب گردی

وب گردی