تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد

در دیدار محمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی با استانداری منعقد شد.

به گزارش ایسکانیوز، علی محمد احمدی از اختصاص 30 هزار میلیارد تومان از سوی دولت جهت حوزه اشتغال در سطح کشور خبر داد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد سهم قابل توجهی از این اعتبار را دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، هدف از انعقاد این تفاهم نامه را کمک به حوزه دانشگاه و تقویت رشته های کاربردی و استفاده از ظرفیت دانشگاه برای تقویت حوزه اشتغال و صنعت عنوان کرد.

وی، توجه ویژه به اشتغال روستایی را از اولویت های دولت خواند و افزود: در نشست اخیر با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اعتبارات خوبی به این حوزه اختصاص داده شد.

استاندار بیان کرد: اجازه نخواهیم داد اعتبارات استانی به مسیرهایی غیر از توسعه و اشتغال سوق داده شود و هدفمند کردن هزینه ها و کمک به مناطق کمتر برخوردار استان در دستور کار است.

احمدی، ارتباط تنگاتنگ میان دانشگاه و صنعت را یکی از عوامل مهم پیشرفت استان و برون رفت از وضع موجود دانست.

وی، حمایت و توسعه مشاغل جدید و کاربردی و توجه ویژه به آموزش و حرفه آموزی را خواستار شد و گفت: دانشگاه ها می توانند با ایده های نو و ابتکاری نوین کمک شایانی به استان کنند.

استاندار افزود: ورود سازمان های اقتصادی بزرگ از جمله بنیاد برکت و بنیاد کوثر می تواند سرعت توسعه در استان را شتاب دهد.

901

کد خبر: 885274

وب گردی

وب گردی