امیدواریم برای اولین بار در صحرانوردی سهمیه پارالمپیک بگیریم/ میزبانی ایران در مسابقات آزاد کاپ آسیا

رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین از آغاز اردوی تیم ملی اسکی صحرانوردی برای حضور در رقابت‌های جهانی آلمان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، عیسی ساوه شمشکی، رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین با اعلام این خبر گفت: بعد از استعدادیابی در رشته صحرانوردی که برای اولین بار در بخش معلولین فعالیت خود را آغاز می‌کند، در نهایت 4 ورزشکار انتخاب شدند که از امروز تمرینات خود را در پیست شمشک آغاز کردند و تا 20 دی ماه تمرینات آنها ادامه خواهد داشت و پس از آن برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی جهان عازم آلمان خواهند شد.

وی افزود: پیش از شروع مسابقات قهرمانی جهان، تمام شرکت کنندگان باید در یک کمپ آموزشی به مدت 8 روز شرکت کنند و علاوه بر 4 ملی‌پوش ما، 3 مربی همراه نیز در این کمپ آموزشی حضور دارند و دوره‌های مربیگری و داوری ویژه معلولین را زیر نظر کمیته ورزش‌های زمستانی IPC خواهند گذراند. امیدواریم بتوانیم در مسابقات قهرمانی جهان آلمان برای اولین بار سهمیه پارالمپیک در صحرانوردی را دریافت کنیم و شانس این را داریم که حدود 2 تا 3 سهمیه بدست آوریم.

شمشکی با اشاره به حضور ورزشکاران با تنوع معلولیت‌ها گفت: از میان این 4 ملی‌پوش تیم صحرانوردی، 2 ورزشکار در کلاس ایستاده، یک ورزشکار در کلاس نشسته و یک ورزشکار خانم نابینا حضور دارد که در نوع خود این تنوع جالب توجه است. سایر ورزشکاران ما در رشته‌های آلپاین و اسنوبرد از اول دی ماه وارد اردو می‌شوند. در نظر داریم مسابقات آزاد کاپ آسیا را از 24 تا 28 دی ماه در رشته اسنوبرد و از 2 تا 5 بهمن ماه در رشته آلپاین برگزار کنیم که این مسابقات نیز از امتیاز کسب سهمیه پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ برخوردار است و چون به صورت آزاد برگزار می‌شود، کشورهای اروپایی نیز می‌توانند در آن شرکت کنند، اما صرفا مدال به آنها تعلق می‌گیرد و شانس سهمیه هم دارند، اما ورزشکاران برتر آسیایی هم کاپ و مدال و هم جایزه دریافت می‌کنند و فرصت کسب سهمیه هم برای آنها وجود دارد.

رئیس انجمن اسکی اظهار داشت: کلیه اردوهای تیم ملی تا 6 بهمن ماه به پایان می‌رسد و تا پایان بهمن مشخص خواهد شد چه تعداد سهمیه برای بازی‌های پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ به ایران تعلق خواهد گرفت. این بازی‌ها نیمه دوم اسفند ماه به میزبانی کره‌جنوبی برگزار خواهد شد و ایران امسال ششمین حضور خود را در آن تجربه می‌کند و اگر بتوانیم در همه رشته‌ها سهمیه داشته باشیم، اولین باری خواهد بود که بیش از یک ورزشکار نماینده کشورمان در این بازی‌ها خواهند بود.

ابوالفضل خطیبی (مازندران)، حسن میرزاحسینی (البرز)، مهدی حسینزاده (آذربایجانغربی)، الهه قلیفلاح (زنجان)، چهار ملی‌پوش دعوت شده به این اردو هستند که از امروز تمرینات خود را زیر نظر احمد کاویان، مربی تیم ملی و فرزانه سلطانی، مربی تیم ملی بانوان، آغاز کردند. محمد فرهادی نیز به عنوان مربی بدنساز و عیسی ساوه شمشکی به عنوان سرپرست در کنار ملی پوشان حضور دارند.

این اردو از 25 آذر ماه تا 20 دی ماه در پیست شمشک برپاست و نمایندگان کشورمان 20 دی ماه تهران را برای حضور در کمپ آموزشی آلمان و پس از آن مسابقات صحرانوردی قهرمانی جهان 2018، ترک خواهند کرد.

602

کد خبر: 885314

وب گردی

وب گردی