غذای حلال  بر سلامت بدن چه تاثیری دارد؟

یک مسئول هلال احمر درباره حلال بودن مواد غذایی‌ که بر سلامت روحی، معنوی و حتی جسمی تأثیر دارد، پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، غلامرضا‌ اصغری‌ رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: ارائه فرآورده‌های حلال‌ دارای مزیت‌های فراوانی است و در زندگی انسان‌ها و سلامتی آنها مؤثر است‌.

وی با بیان اینکه سلامتی با کیفیت‌ تغذیه گره خورده است، اظهار کرد: حلال بودن موادغذایی‌ که استفاده می‌کنیم باعث‌ ایجاد سلامتی در افراد مصرف‌کننده می‌شود و امروزه توجه‌ ویژه‌ای به مسئله‌ غذای حلال می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه یکی از اعتقادات ما حلال بودن مواد غذایی‌ مصرف‌کننده است، اظهار کرد: این کار سلامت روحی، معنوی و حتی جسمی را به همراه دارد و در کشورمان هم توجه ویژ‌ه‌ای به رزق‌ حلال و پاک می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کارشناس‌های غذا و دارو در همه کشورهای اسلامی همکاری خوبی‌ با یکدیگر‌ داشته‌اند و تجربیات خود را در اختیار یکدیگر‌ قرار می‌دهند، در همایش فرآورده‌های حلال تأکید کرد: مسلمانان در برخی کشورهای دنیا از جمعیت اقلیتی‌ برخوردار بوده و دسترسی به غذای حلال یکی از موضوعات مهم برای آنها محسوب می‌شود؛ شاید این مسئله در کشور اسلامی‌مان زیاد نمود پیدا نکند اما در کشورهای‌ خارجی دسترسی‌ به غذای حلال‌ اهمیت دارد و ما باید کمک کنیم تا مسلمانان به فرآورده‌های غذایی حلال دسترسی‌ داشته باشند‌.

وی با تاکید براینکه همکاران ما در سراسر کشور بر کیفیت فرآورده‌های غذایی نظارت دارند اظهار کرد: به دست آوردن روزی حلال به عنوان بخشی از سعی ما، مسئله مهمی است زیرا ما مسلمانان اعتقاد داریم که اموالی که استفاده می‌کنیم باید حلال و پاک باشد‌ و همچنین‌ غذای مصرفی باید حلال و از دست رنج خود آدم تهیه شده باشد.

اصغری‌ با بیان اینکه اموال بیت‌المال در کنار گوشت حرام نباید در غذای ما باشد اظهار کرد: علم بشر امروزه به آن اندازه نرسیده‌ تا تأثیر منفی اموال حرام را متوجه شود. مالی که برای تهیه غذا استفاده می‌شود باید حلال و حاصل دسترنج‌ خود آدم باشد‌.

701

کد خبر: 885341

وب گردی

وب گردی