بازرسی از عملکرد ادارات  اوقاف در سال جاری آغاز شد / رصد کیفی برنامه‌ها در سطح کشور 

رئیس گروه عملیات بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مرحله نخست فرآیند بازرسی سازمان اوقاف از امروز آغاز و تا سی‌ام آذر ماه ادامه دارد  گفت: کمیت فعالیت‌ها از طریق سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه قابل رصد  است؛  اما کیفیت سنجی  فعالیت‌ها که اولویت دارد  در فرآیند بازرسی  حضوری در سطح کشورارزیابی  می‌شود. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه محسن ضیایی؛ رئیس گروه عملیات بازرسی ونظارت ستادی اداره کل مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت وگویی درباره شروع فرآیند بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه در سال 96 اظهار کرد: مرحله نخست بازرسی از بیست و پنجم آذر ماه امروزآغاز وتا سی‌ام آذر ماه ادامه خواهد داشت و دومین مرحله بازرسی نیز از نُهم تا چهاردم دی ماه اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه با هماهنگی که با رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه انجام شده فرآیند بازرسی از پایان سال به فصل سوم سال موکول شد ه، تصریح کرد: در مرحله نخست 15 هیئت از استان‌ها متشکل از 250 بازرس و در مرحله دوم 16 هیئت متشکل از 250 بازرس در این برنامه حضور می‌یابند.
رئیس گروه عملیات بازرسی ونظارت ستادی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: بازرسی کیفی مدنظر ما قرار دارد و در این نوع بازرسی در طی سال نحوه اجرا و چگونگی فعالیت‎ها مدنظر قرار می‌گیرد و کمیت را رصد و کنترل نخواهیم کرد ،بنابراین به‌دلیل اینکه کیفیت فعالیت‌ها رصد می‌شود، فرآیند بازرسی در هر زمانی از سال امکان‌پذیر است.
ضیایی درباره کنترل کمیت فعالیت‌ها افزود: کمیت فعالیت‌ها از طریق سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه قابل کنترل است، اما کیفیت این فعالیت‌ها که مهمتر است در فرآیند این دو مرحله بازرسی، کنترل می‌شود که به این نوع بازرسی، رصد کیفی برنامه‌ها می‌گوییم.
وی درباره محورهای مورد بازرسی گفت: اولویت‌های ویژه برنامه ابلاغی سال 96 در حوزه‌های مختلف، تدابیر مورد تاکید ریاست سازمان از جمله بررسی مجوزهای صادره در حوزه‌های اوقافی و بهره‌وری، بررسی نحوه بهره‌گیری از تفویض اختیارات استان‌ها، بررسی روند تکمیل و به‌روز رسانی اطلاعات پایه موقوفاتدر سامانه جامع ، بررسی نقاط قابل بهبود شناسایی شده در استان‌ها، بررسی نحوه انجام بازدید میدانی از رقبات و بقاع متبرکه، بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی، بررسی اسناد و بازدید میدانی از محورهای مورد بازرسی در سال 96 است.
ضیایی تصریح کرد: نخستین ویژگی بازرسی سازمان اوقاف در سال 96 این است که معاونت‌ها در امر انتخاب بازرس، تعیین سوالات، توجیه و آموزش بازرسان دخیل هستند یعنی هرکدام از معاونت‌ها برای بازرسان اعزامی از استان‌ها جلسه توجیحی و آموزشی را برگزار کرده‌اند.
رئیس گروه عملیات بازرسی مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این هیئت متشکل از کارشناسان متخصص حوزه‌های تخصصی در ستاد سازمان وادارات اوقاف هستند که پس از ارزیابی استان و ارسال گزارشهاو امتیازات، موارد را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.
وی اهداف بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه را آگاهی از نحوه عملکرد استان‌ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن، شناسایی ابتکارات و خلاقیت‌ها و تعمیم آن به بخش های دیگر سازمان دانست و خاطرنشان کرد: در مرحله نخست بازرسی سازمان اوقاف در سال 96 که از امروز آغاز شده از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، فارس، مازندران، گیلان، گلستان و تهران بازرسی می‌شوند.

705

کد خبر: 885345

وب گردی

وب گردی