برگزاری کنسرت «از قونیه تا بلخ از تهران تا کراکف» در ارسباران

کنسرت موسیقی «از قونیه تا بلخ از تهران تا کراکف» با آواز صادق شیخ زاده و ماریوش کلوح (از لهستان) و موسیقی سیاوش عبدی با اشعاری از مولانا در فرهنگسرای ارسباران اجرا می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، این کنسرت موسیقی بر اساس آلبوم موسیقی «مولاناجان» با آواز صادق شیخ زاده و موسیقی سیاوش عبدی با همراهی ماریوش کلوح خواننده اپرا، نوازنده سه تار و تنبور و آهنگساز از شهر کراکف کشور لهستان دوشنبه ٢٧ آذرماه ساعت 20 در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود.

ماریوش کلوح که پیش از این انتشار آلبوم موسیقی «قلب‌ها» را در ایران و لهستان برعهده داشته است، صادق شیخ زاده را در اجرای قطعاتی از آلبوم مولاناجان با موسیقی سیاوش عبدی همراهی می‌کند؛ این خواننده و آهنگساز لهستانی قطعاتی از ساخته‌های آلبوم قلب‌ها را نیز اجرا می‌کند.

آلبوم موسیقی «مولانا جان» سومین آلبوم موسیقی صادق شیخ زاده خواننده آواز اصیل ایرانی و نخستین آلبوم سیاوش عبدی آهنگساز و نوازنده تنبک به اهتمام محمد ذوالنوری براساس اشعار مولانا شهریورماه سال جاری همراه با کنسرتی در فرهنگسرای نیاوران رونمایی و اجرا شد.

کنسرت موسیقی «از قونیه تا بلخ از تهران تا کراکف» با 14 قطعه در فضای موسیقی مقامی تنبور، فواصل نوا، شور و افشاری با هنرنمایی 2خواننده ایرانی و لهستانی بر روی اشعار مولانا اجرا می‌شود.

ویژگی متفاوت این 2 اجرای توامان، تفاوت برداشت اقلیم‌های متفاوت از سروده‌های مولانای رومی است.
ماریوش کلوح نوازنده سه تار، تنبور با آواز صادق شیخ زاده، سیاوش عبدی موسیقی و نوازندگی تنبک، بهنوش کاظم زاده؛ کمانچه، کیارش بیات؛ تار، سجاد سقایی؛ عود و مریم شهریاری؛ دف نوازندگان کنسرت «از بلخ تا قونیه از تهران تا کراکف» را تشکیل می‌دهند.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

503

کد خبر: 885425

وب گردی

وب گردی