هویت شهرها در امر توسعه مورد توجه قرار گیرد

استاندار قزوین گفت: هویت شهرها در امر توسعه باید مورد توجه قرار گیرد چرا که هر شهر همچون انسان هویتی داشته و نباید با هدف توسعه و پیشرفت به هویت شهری لطمه وارد شود بلکه توسعه براساس هویت صورت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار داشت: پایداری و توسعه شهر امری حیاتی و مهم است این امر در حالی بوده که مدیریتی شهری در تحقق این اهداف تاثیر به‌‌سزایی دارد.

وی بیان کرد: توسعه شهرها باید براساس هویت تاریخی و فرهنگی صورت گیرد که شهر قزوین نیز از پیشینه تاریخی ویژه‌ای برخوردار بوده و بر اهمیت این موضوع در برنامه‌های در نظر گرفته شده می‌افزاید.

استاندار قزوین ادامه داد: هویت شهرها در امر توسعه باید مورد توجه قرار گیرد چرا که هر شهر همچون انسان هویتی داشته و نباید با هدف توسعه و پیشرفت به هویت شهری لطمه وارد شود بلکه توسعه براساس هویت صورت گیرد.

زاهدی با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی قزوین خاطرنشان کرد: وجود باغستان، اندیشمندان فرهیخته، بناها و آثار تاریخی در شهر قزوین نشان‌دهنده هویت و اصالت این شهر بوده که نیازمند تقویت و توجه ویژه از سوی مسئولان است.

وی گفت: توسعه بی‌رویه شهرها بر بافت تاریخی و طبیعی آسیب‌زده و مشکلات بسیاری از جمله مسائل زیست‌محیطی را در پی دارد این امر در حالی بوده که نوسازی بافت فرسوده امری اساسی است و یکی از بیماری‌های جدی شهرهای بزرگ محسوب می‌شود.

استاندار قزوین عنوان کرد: نواحی منفصل شهری باید جدی گرفته شود در حالی که ورودی‌های شهر قزوین هم‌اکنون مناسب نیست و باید در اولویت ساماندهی قرار گیرد.

زاهدی بر اهمیت استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان متخصص در حوزه مدیریت شهری تاکید کرد.

900

کد خبر: 885445

وب گردی

وب گردی