شرایط انتقال یا میهمانی دانشجویان سایر دانشگاه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی

ثبت‌نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد اسلامی از امروز (شنبه) آغاز شد و نتایج آن اوایل بهمن ماه اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دانشجویان سایر دانشگاه ها می‌توانند بر اساس ضوابط شیوه‌نامه نقل و انتقالات دانشجویی، درخواست خود را در سامانه منادا، از تاریخ 15 تیرماه لغایت 15 مردادماه برای نیمسال اول و 15 لغایت 30 آذرماه برای نیمسال دوم ثبت نمایند.

بنا بر این گزارش، انتقال یا میهمانی دانشجویان سایر دانشگاه‌های داخل کشور به یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به داشتن برخی شرایط، پس از تائید کمیسیون نقل و انتقالات دانشگاه امکان‌پذیر است.

شرایط انتقال یا میهمانی دانشجویان سایر دانشگاه‌های داخل کشور به یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

* دانشگاه محل تحصیل دانشجو از دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد.

* برابر آیین‌نامه آموزشی منع تحصیلی نداشته باشد.

* موافقت دانشگاه محل تحصیل (مبدأ) و واحد دانشگاه مقصد اخذشده باشد.

* مشکل نظام‌ وظیفه نداشته باشد.

* رشته گرایش و مقطع تحصیلی متقاضی در واحد مقصد دایر باشد.

لازم به تذکر است، طبق آئین‌نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میهمانی دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی به دولتی و بالعکس ممنوع است.

گفتنی است، پذیرش دروس گذرانده شده برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی مورد تائید وزارتین در صورت داشتن تقاضای انتقال با توجه به ضوابط آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی انجام و از پرداخت هزینه معادل‌سازی واحدها و نیز دروس گذرانده شده معاف خواهند بود و همچنین در صورت میهمانی به دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجو مطابق با سایر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهریه خود را پرداخت می‌نماید.

شرایط انتقال یا میهمانی دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به سایر دانشگاه‌های داخل کشور

انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به سایر دانشگاه‌های داخل کشور در صورت درخواست دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی برای انتقال یا میهمانی به یکی دیگر از دانشگاه‌های کشور با توجه به موارد ذیل در کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی بررسی می‌گردد.

* برابر آیین‌نامه آموزشی منع تحصیلی نداشته باشد.

* موافقت واحد مبدأ اخذ و ارائه گردد.

* موافقت دانشگاه مقصد اخذ و ارائه گردد.

* مشکل نظام‌وظیفه نداشته باشد.

* رشته گرایش و مقطع تحصیلی متقاضی در دانشگاه مقصد دایر باشد.

لازم به تذکر است، برای دانشجویان گروه پزشکی میهمانی و انتقال به سایر دانشگاه‌ها ممنوع است و در صورت موافقت با انتقال دانشجو هزینه انتقال مطابق فرمول زیر محاسبه و به‌حساب واحد مبدأ واریز می‌گردد.

هزینه انتقال در مقاطع کاردانی و کارشناسی و دکتری حرفه‌ای: تعداد واحد باقیمانده ÷ 20 × شهریه ثابت یک‌ترم

هزینه انتقال در مقطع کارشناسی ارشد: تعداد واحد باقیمانده ÷ 8 × شهریه ثابت یک‌ترم

گفتنی است، در صورت موافقت با میهمانی، دانشجو موظف به پرداخت شهریه ثابت در هر نیمسال به واحد مبدأ است و انتقال دانشجویان مقطع دکتری تخصصی از دانشگاه آزاد اسلامی به سایر دانشگاه‌ها ممنوع است.

به گزارش ایسکانیوز، رسیدگی به درخواست‌ها به‌صورت مکانیزه انجام پذیرفته و قبل از شروع ثبت‌نام و انتخاب واحد نتیجه درخواست مشخص و از طریق سامانه منادا قابل‌مشاهده و پیگیری است و واحدهای مبدأ و مقصد موظفند حداکثر پس از دو روز کاری در رابطه با هریک از مراحل روند نقل ‌و انتقال دانشجویی اقدام لازم را به عمل آورند.

گفتنی است هزینه بررسی مدارک (به ریال) در مقاطع تحصیلی مختلف کاردانی پیوسته و ناپیوسته 325/000 ، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته 625/000، کارشناسی ارشد دکتری 945/000 و هزینه بررسی مدارک 1/455/000 می باشد.

این شیوه‌نامه در 15 ماده و 14 تبصره تدوین گردیده است و از زمان ابلاغ لازم‌الاجرا بوده و تمامی آیین‌نامه و بخشنامه‌های قبلی در این خصوص کان لم یکن تلقی می‌گردد. روسای واحدهای دانشگاهی و معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه مسئول حسن اجرای شیوه‌نامه می‌باشند.

کد خبر: 885457

وب گردی

وب گردی