اعتراضات جدیدی در راه است

در اقدامی که به نظر می رسد باعث تشدید موج اعتراضات در جهان اسلام و به ویژه فلسطین شود، کاخ سفید اعلام کرد که مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر به فلسطین اشغالی از دیوار براق بازدید می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شهاب، در اقدامی که به نظر میرسد باعث تشدید موج اعتراضات در جهان اسلام و به ویژه فلسطین شود، کاخ سفید اعلام کرد که مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر به فلسطین اشغالی از دیوار براق بازدید می کند.

روزنامه هاآرتص در اینباره گزارش داد: مایک پنس به عنوان نماینده ترامپ، در سفر هفته آینده خود به اسرائیل از دیوار براق (ندبه) بازدید خواهد کرد.

کاخ سفید در بیانیه خود تاکید کرده است که دولت آمریکا دیوار براق را در هرگونه توافقی در آینده با فلسطینی ها، تحت حاکمیت اسرائیلی می داند.

به گزارش منابع فلسطینی، سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی پس از شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل صورت می گیرد و به نظر میرسد باعث تحریک بیشتر احساسات فلسطینی ها شود.

به ویژه اگر در این سفر مایک پنس بر بازدید از دیوار براق تاکید داشته باشد به نظر میرسد اعتراضات وارد مرحله تازه ای شود.

فلسطینی ها طی روزهای اخیر در پی اعلام پایتختی قدس برای اسرائیل از سوی ترامپ، به طور یکپارچه در قدس، کرانه باختری، غزه و اراضی 1948 تظاهرات کرده اند. در این اعتراضات که انتفاضه سوم خوانده شده تاکنون هشت فلسطینی شهید و صدها تن دیگر زخمی شده اند.

کد خبر: 885460

وب گردی

وب گردی