طرح فرانسه و بلژیک علیه اقدام ترامپ

منابع صهیونیستی از طرح پیشنهادی فرانسه و بلژیک برای مقابله با اقدام ترامپ در خصوص قدس خبر دادند. بر اساس این طرح قدس پایتخت مشترک اسرائیل و فلسطین خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری سمانیوز، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و شارل میشل نخست وزیر بلژیک در حال تدوین طرحی برای مقابله اقدام ترامپ در خصوص قدس هستند، این اقدام مشترک پس از شکست نتانیاهو در اقناع اروپا نسبت به این اقدام ترامپ، در حال انجام است.

این شبکه تلویزیونی افزود: این طرح پیشنهادی از این مساله تمرکز دارد که قدس به عنوان پایتخت مشترک اسرائیل و کشور مستقل فلسطینی اعلام شود. ماکرون و میشل این طرح را در اجلاس روز جمعه سران اتحادیه اروپا مطرح خواهند کرد. این طرح تنها سه روز پس از دیدار نتانیاهو از گاریس و بروکسل و تلاش برای اقناع آنها در مورد اقدام ترامپ صورت می پذیرد.

این شبکه به نقل از سه مسئول اسرائیلی که به دلیل اعتبار سیاسی خود خواستار عدم افشای نامشان شده اند اعلام کرد: وزارت خارجه اسرائیل در خصوص طرح پیشنهادی فرانسه و بلژیک پیامی فوری به تمام سفارت های خود در اروپا فرستاده است.

وزارت خارجه دستورات و برنامه هایی را به سفارت های خود در اروپا برای اقدام فوری در سطوح مختلف دیپلماتیک جهت اعتراض به این طرح صادر نموده است.

کد خبر: 885485

وب گردی

وب گردی