درخواست یک نماینده از آقای استاندار؛ اجازه انتقال آب از خوزستان را ندهید

نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به انتقال آب شرب از استان خوزستان گفت: انتظار داریم آقای استاندار اجازه انتقال این آب را ندهد، این موضوع خیانت به استان است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، 20 آذر ماه جلسه شورای اداری استان خوزستان با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و همچنین کلانتری رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد که با حاشیه هایی از جمله اعتراض نمایندگان خوزستان به عملکرد سازمان محیط زیست در استان روبه رو شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان چهارشنبه 22 آذرماه در نشست خبری که در استانداری اهواز با اصحاب رسانه داشت، با اشاره به اینکه رئیس جمهور مصارف آب ورودی به استان خوزستان و همچنین موضوع انتقال آب شرب از این استان را مشخص کرده‌اند، گفت: طبق دستور رئیسجمهور، آب خوزستان در حد آب شرب از این استان به استان‌های دیگر منتقل می‌شود.

خبرنگار استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) با نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت وگویی در خصوص این موضوع داشته که در ادامه می آید؛

هدایت الله خادمی با اشاره به موضوع انتقال آب کارون به برخی استان ها در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: جاهایی که مشخص شده است تا این آب انتقال پیدا کند اصلا مشکل آب شرب ندارند.

نماینده مردم ایذه ادامه داد: میانگین فضای سبز برخی از استان هایی که قرار است آب کارون به آنجا انتقال یابد 28 متر مربع است در صورتی که میانگین فضای سبز در ایران 14 متر مربع است.

انتقال آب کارون یک بحث سیاسی است/ زمین های کشاورزی استان تبدیل به کویر شده اند

وی ادامه داد: صنعت فولاد آب بر یا صنعت پتروشیمی آب بر نباید به این استان انتقال یابند بلکه باید آمایش سرزمینی را در آنها لحاظ کنند؛ اگر این استان ها آب ندارند چرا صنعت فولاد آب بر را به آنجا می خواهند انتقال دهند؟ اگر آب ندارند چرا کشاورزی می کنند؟ اگر آب ندارند چرا میانگین فضای سبزشان از میانگین فضای سبز ایران بیشتر است.

نماینده مردم ایذه با بیان این که موضوع انتقال آب کارون یک بحث سیاسی است، تصریح کرد: در خوزستان اگر شهرهای بزرگ آب داشته باشد ما حرفی نداریم اما حتی در شهرهای بزرگ خوزستان آب شرب وجود ندارد، زمین های خوب کشاورزی به دلیل نبود آب تبدیل به کویر شده اند.

شهر ایذه با تانکر آبرسانی می شود

خادمی با بیان این که آب کارون درشهرستان های ایذه 300 کیلومتر در حال عبور است، افزود: چرا شهرستان ایذه که خود کارون را دارد باید با بشکه یا تانکر به مردمش آبرسانی شود؟ این موضوع ضرر بزرگی به نظام وارد می کند.

وی با اشاره به صحبت های کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در جلسه شورای اداری استان گفت: صحبت های وی سیاسی، غیر فنی، بخشی نگر و ضد خوزستان بوده است؛ آقای کلانتری با سیاسی عمل کردن خود می خواهد برخی از استان ها را نابود کند.

نماینده مردم ایذه با اشاره به صحبت های اخیر استاندار خوزستان که می خواهند آب را به منظور شرب انتقال دهند، گفت: این سخنان صحیح نیست. چندین بار این آب را انتقال داده اند، چطور است که هنوز آب شربشان تکمیل نشده، چرا فضای سبز آن استان ها بیشتر از فضای سبز خوزستان است، چرا خوزستان فضای سبز ندارد؟ چرا شهرهای خوزستان آب خوردن ندارند؟ چرا وقتی آب در شهرهای خوزستان است به مردم خوزستان این آب را نمی دهند؟

وی افزود: آقای استاندار اعلام کرده است که انتقال آب به منظور تامین آب شرب است، من اسناد را دیده ام فقط بالای نامه نوشته شده آب شرب تا کسی اعتراض نکند اما این آب قرار است برای کشاورزی، بازی های آبی و باغبانی استفاده شود.

از آقای استاندار انتظار داریم اجازه انتقال آب کارون را ندهد

نماینده مردم ایذه با بیان این که ای کاش آقای استاندار این موضوع را اعلام نمی کرد، گفت: وی استاندار خوزستان است و انتظار داریم اجازه انتقال این آب را ندهد، این موضوع خیانت به استان است.

عملکرد مسوولین دولتی طوری است که مردم خوزستان احساس می کنند آنها را جزو ایران حساب نمی کنند

خادمی با بیان این که نمایندگان استان حتما پیگیر این موضوع خواهند بود، ابراز داشت: مسوولین دولتی نباید طوری عمل کنند که مردم خوزستان فکر کنند آنها را جزء ایران محسوب نمی کنند و می خواهند غارتشان کنند.

نماینده مردم با بیان این که این آب را می خواهند به استان های کویری انتقال دهند، ادامه داد: استان هایی که سرمایه گذاری بیشتر دارند و از سهم و قدرت بیشتری برخوردار هستند و برای سرمایه گذاری در استان هایشان از دولت بودجه دریافت می کنند این صنایع را می برند.

کجا دیدید چشمه را در کنار انسان بیاورند؟

وی گفت: در تاریخ بشر اگر نگاهی بیندازیم می بینیم که انسان ها در کنار رودخانه ها و چشمه ها سکنی می گزینند، کجا دیدید چشمه را در کنار انسان بیاورند؟!

صنایع آب بر را باید از استان های خشک خارج کرد

خادمی ادامه داد: اگر آقای کلانتری الفبای این موضوع را بلد بود صنایع آب بر را باید از استان های خشک خارج می کرد زیرا اگر کارون را هم انتقال دهند جوابگو نیست و 20 سال دیگر با مشکل مواجه می شوند آن زمان چه کاری می خواهند انجام می دهند؟ باید صنایع آب بر را از استان های کم آب خارج کنند، آنها می گویند خوزستانی ها در دولت سهمی ندارند بنابراین فرصت خوبی است تا آن را ویران کنیم، این استان را صدام ویران کرد و در ادامه این افراد می خواهند آن را اساسی ویران کنند.

901/900

کد خبر: 885508

وب گردی

وب گردی