در تهران باید 1000 کلاس جدید در هنرستان‌ها ایجاد شود/پول حق التدریسی ها پرداخت می شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تهران گفت: هم‌اکنون نزدیک به 60 هزار ساعت حق‌التدریس در آموزش و پرورش تهران پرداخت می‌شود که مبلغ زیادی است و همواره در سال‌های گذشته در پرداخت آن با مشکل مواجه بوده‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ابراهیم رفیعی ، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش تهران در ، اظهار داشت: سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در حوزه نیروی انسانی دبیرستان‌ها و هنرستان‌های تهران به ویژه در بخش مردان با محدودیت مواجه بودیم که برای جبران آن از ظرفیت نیروهای حق‌التدریس و تدریس غیرموظف فرهنگیان رسمی استفاده کردیم و به این ترتیب موقتاً از این مشکل عبور کردیم.

وی افزود: هم‌اکنون نزدیک به 60 هزار ساعت حق‌التدریس در آموزش و پرورش تهران پرداخت می‌شود که مبلغ زیادی است و همواره در سال‌های گذشته در پرداخت آن با مشکل روبه‌رو بوده‌ایم.

رفیعی ادامه داد: توسعه مهارت‌آموزی و توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است و در این بخش در حوزه نیروی انسانی، تجهیزات و فضا بیش از سایر شاخه‌ها مشکل داریم؛ در تهران با حفظ تناسب رشته‌ها باید 1000 کلاس جدید در هنرستان‌ها ایجاد شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه با توجه به استقرار پایه دوازدهم در سال آینده به حدود 400 کلاس احتیاج داریم، اضافه کرد: نیروهای شهر تهران سوابق کاری بالا دارند و موج بازنشستگی در سال‌های آینده بسیار بالا خواهد بود بنابراین باید برای حوزه نیروی انسانی تهران برنامه جامعی در نظر گرفته شود.

وی گفت: کمیته استقرار پایه دوازدهم تشکیل شده و در چند جلسه گذشته برنامه‌‌ها را بررسی کرده است و امیدواریم استقرار پایه دوازدهم با کمترین چالش در شهر تهران هدایت شود.
706

کد خبر: 885577

وب گردی

وب گردی