روش های خوانش نهج البلاغه در یک کتاب

کتاب «آموزش در نهج البلاغه»؛ اصول و مهارتهای تدریس و یادگیری از دیدگاه امام علی (ع) تالیف دکتر محمدجواد لیاقتدار منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نشر معارف به تازگی کتاب «آموزش در نهج البلاغه» تالیف دکتر محمد جواد لیاقتدار را در از پنج فصل منتشر کرده است.

فصل های این کتاب شامل امام علی (ع) شخصیتی بی مانند، جایگاه علم و معلم و حرکت دانایی محور جوامع، اصول تدریس و مهارتهای معلمی، اصول یادگیری و مهارتهای دانشجویی، الگوهای یادگیری هستند.

در بخشی از کتاب می خوانیم: «از دیدگاه امام علی (ع) مردم لازم است ابتدا دانشجو باشند و سپس همواره همان طور که دانش میجویند (طالب علم هستند)، دانش خود را به نسل بعد منتقل کنند و این کار به تدریج و گام به گام صورت گیرد. به عبارت دیگر، عالم و معلّم ربّانی شوند. بدین ترتیب، جامعه مورد نظر نظام تربیتی اسلام، جامعهای است که همواره در حال «یادگیری مداوم و مادام العمر» باشد. جامعه اسلامی لازم است جامعه یادگیری و جامعه یادگیرنده باشد و در عین حال «جامعه یاد دهنده» باشد. جامعه اسلامی جامعهای است که همه نهادهای آن «دانش بنیان» و آحاد مردم آن دانشجو و در عین حال معلّم هستند.»

دکتر لیاقتدار، استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان است که دفتر نشر معارف تاکنون دو کتاب «نگاهی تربیتی به بزرگی و بزرگواری از دیدگاه امام علی (ع)» و «تعلیم و تربیت از دیدگاه امام سجاد (ع)؛ بررسی اجمالی نکات تربیتی دعای مکارم الاخلاق» نیز از وی منتشر کرده است.

کتاب «آموزش در نهج البلاغه»؛ اصول و مهارتهای تدریس و یادگیری از دیدگاه امام علی (ع) تالیف دکتر محمدجواد لیاقتدار (استاد دانشگاه اصفهان) در 215 صفحه با قیمت 10000 تومان منتشر شد.

502

کد خبر: 885658

وب گردی

وب گردی