جزئیات بیست و ششمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران اعلام شد

نشست خبری بیست و ششمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران صبح امروز درمعاونت پژوهشی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، محمد رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه تهران، در نشست خبری بیست و ششمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: بیست و ششمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، ۲۸ آذر ماه ۹۶، ساعت ۹:۳۰ صبح در تالار امینی کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار می‌شود‌.

وی افزود: از اساتیدی که در پنج سال گذشته بیشترین دستاوردها را داشتند، از پژوهشگران جوان، از دانشجویانی که برترین پایان‌نامه ‌ها را ارئه داده اند و همچنین از اساتید بازنشسته که همچنان کار پژوهشی انجام می‌دهند قدردانی خواهد شد.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران تاکید کرد: از سه شرکت برتر مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و برترین مقاله‌ها که از نظر کیفی خوب باشند و با سیاستهای دانشگاه منطبق باشد جوایزی اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: از برترین مولف‌ها نیز قدردانی خواهیم کرد، کتاب های برتری که در سال ۹۵ منتشر شده‌اند.

رحیمان تصریح کرد: ۱۲میلیارد تومان به عنوان کمک هزینه پژوهشی به اساتید دانشگاه پرداخت کرده‌ایم. مبنای محاسبه آن نیز تعداد کارهای پژوهشی اساتید است.

وی افزود: مقالات نمایه شده دانشگاه تهران، در پایگاه wos سال ۹۵، سه هزار و ۴۵۰ عدد بوده و نسبت به سال ۹۴ که سه هزار و ۱۱۷ مقاله بوده، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران اظهار داشت: ۱۰۴ نشریه داریم که در دانشکده ‌های دانشگاه تهران منتشر می‌شود. ۸۲ نشریه به زبان فارسی، ۲۱ نشریه به زبان انگلیسی و یک نشریه به زبان عربی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: ۲ نشریه علمی داریم که در پایگاه wos، صاحب سایت شده‌اند و دارای ضریب نفوذ بالایی هستند. ۲ نشریه علمی دیگر هم در حال دریافت این امتیاز مهم هستند.

رحیمیان تاکید کرد: دو اقدامی که دانشگاه تهران، برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام داده، دریافت امتیاز کد بین المللی اخلاق پژوهش است که برای انجام پژوهش ‌های زیست پزشکی نیاز است.

وی افزود: اقدام دیگر ارائه کد DOA به پژوهشگران تمام دانشگاه‌هاست. کدی که به مقالات پژوهشی اختصاص می‌یابد تا وصول آن سهولت داشته باشد. این کد را به تمام مقالات انگلیسی منتشر شده از آغاز تاکنون و فارسی زبان از سال ۹۰ تا کنون داده می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران اظهار داشت: توسعه کشور به توسعه دانشگاه‌ها وابسته‌ است. اگر نیاز دانشگاه‌ها را برآورده سازیم و در راه انجام کار پژوهشی تسهیلات ارائه دهیم، می‌توانیم پژوهش‌ها را به سمت خدمت به مردم هدایت کنیم‌.

وی افزود: مشارکت در توسعه مناطق محروم از جمله‌ کارهایی است که با نهادهای اجرایی کشور داریم‌.

رحیمیان تاکید کرد: برای توسعه منطقه محروم قلعه گنج بود که طبق قرارداد با بنیاد علوی، مردم آن مناطق را توانمند سازیم تا ادارای حرفه‌ شوند و بتوانند اقتصاد منطقه خود را ارتقا بخشند.

خبرنگار: محمد توحیدی راد

کد خبر: 885691

وب گردی

وب گردی