ساکت: با حجم گسترده مذاکرات با کشورهای مختلف برای بازی‌های دوستانه روبرو هستیم/ قلب دولت برای موفقیت فوتبال این مملکت می‌تپد

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: کی‌روش یک برنامه کامل ارائه کرده ولی تصمیم ما این است وقتی چیزی قطعی شد آن را اعلام کنیم، همین حالا هم با حجم گسترده مذاکرات با کشورهای مختلف مواجه هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا ساکت در حاشیه مراسم افتتاحیه نشست هم اندیشی و توجیهی روسای کمیته های جوانان استانهای مناطق ٩گانه و استعدادیابان سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در برنامه میان‌مدت برای استعدادیابی کل کشور به ۹ منطقه تقسیم شده است که هر منطقه شامل چند استان می‌شود. هر منطقه یک نفر محور قرار دارد و ۲ نفر کارها را پیگیری خواهند کرد. این دومین و سومین برنامه کاری است، هدف ما این است که استعدادیابی با دقت و از طریق آزمون و تست‌های مختلف انجام شود.

وی افزود: استعدادیابی در همه رده‌های سنی دنبال می‌شود، انتخاب بهترین‌ها از بین بیشترین‌ها بر عهده باشگاه‌ها و آکادمی‌ها است. تیم‌های ملی با هدف انتخاب برترین‌ها از بین بهترین‌ها کارش را دنبال می‌کند و در این شرایط برای پرورش برترین‌ها فعالیت می‌کند. ما به زودی سرمربیان تیم زیر ۱۳ و ۱۴ سال را تعیین خواهیم کرد تا دامنه و سابقه آموزش و پرورش را با جامعیت بیشتری دنبال کنیم، حتماً شما از من قصد دارید سئوال کنید شرایط تیم امید چه خواهد شد، تیم امید هم در برنامه‌ریزی‌ها وجود دارد و کادر فنی آن تائید خواهد شد تا امور آن پیش برود. اخیراً دغدغه تیم نوجوانان مطرح شده بود که آنجا هم امور زیر نظر عباس چمنیان دنبال می‌شود و تلاش‌ها ادامه می‌یابد. در بخش پایه کار به صورت مستمر و با قدرت دنبال می‌شود تا نتایج خوبی حاصل شود.

ساکت تأکید کرد: می‌خواهیم بهترین‌ها را از سطح استان‌های منطقه جمع کنیم و در قالب بانک اطلاعات و در مواقعی که به این بازیکنان نیاز است دسترسی پیدا کنیم.

وی ادامه داد: یکی از آیتم‌های دریافت مجوز حرفه‌ای گری آن است که باشگاه‌ها آکادمی داشته باشند که از حدود ۸ ماه قبل روی این موضوع بازنگری شد. ما یک کارگروه تشکیل دادیم و طبق آخرین آمار ۷ باشگاه ما مجوز آکادمی موقت را دریافت کرده‌اند. تقریباً تمام باشگاه‌های فوتبال ما مدرسه فوتبال را دارند اما در آکادمی‌ها تقریباً بهترین‌ها جمع می‌شوند. طبیعتاً آکادمی مسئولیت پرورش استعدادها را دارد و با کشف آنها تقریباً هزینه‌های باشگاه‌ها در آینده از بابت خرید بازیکن پایین می‌آید.

وی در خصوص آخرین شرایط تیم ملی فوتبال ایران و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای جام جهانی گفت: ما از اینکه مردم و رسانه‌ها دغدغه تیم ملی فوتبال را دارند ممنونیم و هر روز چند جلسه فشرده در این زمینه برگزار می‌کنیم. کی‌روش یک برنامه کامل ارائه کرده ولی تصمیم ما این است وقتی چیزی قطعی شد آن را اعلام کنیم. همین حالا هم با حجم گسترده مذاکرات با کشورهای مختلف مواجه هستیم. یک نمونه از دغدغه‌های هواداران فوتبال این بود که کمپ تیم ملی در روسیه چه شد؟! طبیعتاً قرارداد این کمپ بسته شده و محل اسکان تیم ملی در روسیه مشخص شده است. در امور دیگر هم ما به دنبال ارتباط تنگاتنگ هستیم و در آینده هر مسئله‌ای که در مورد برنامه‌های تیم ملی قطعی شد آن را رسانه‌ای خواهیم کرد.

ساکت در خصوص اینکه یکی از کارمندان سازمان لیگ در حوزه بین‌الملل توسط کمیته اخلاق محروم شده و هنوز مشغول به کار است، گفت:من جزئیات این موضوع را نمی‌دانم ولی قطعاً هم در سازمان لیگ و هم در داخل فدراسیون سیستمی داریم که اگر نیاز به جابجایی باشد این کار را انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما چه انتظاری از دولت برای کمک به تیم ملی فوتبال ایران دارید؟ گفت: بدون شک قلب دولت برای موفقیت فوتبال این مملکت می‌تپد و همانطور که مستحضرید هفته گذشته جلسه ستاد ویژه با حضور وزیر محترم ورزش برگزار شد و جزئیات آن توسط مهدی تاج در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. بدون شک شخص آقای سلطانی‌فر به عنوان نماینده ویژه دولت و در رأس هرم وزارت ورزش همه‌گونه همکاری را با ما داشته و خواهد داشت.

ساکت در پایان در خصوص اینکه سرانجام پرونده اختلاف بین ایران و عربستان و برگزاری بازی‌ها در کشور ثالث چه شد؟ گفت: این مطلبی است که مهدی تاج قبلاً در موردش صحبت کرده و چون موضوع در حال پیگیری است او دوباره جزئیات لازم را به شما اعلام خواهد کرد.

602

کد خبر: 885696

وب گردی

وب گردی