بهره برداری رسمی از خط لوله انتقال گاز بافق- بهاباد

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ، از بهره‌برداری خط لوله انتقال گاز بافق- بهاباد، طی مراسم رسمی با حضور معاون وزیر نفت خبر داد و گفت: این خط انتقال به طول ۷۰ کیلومتر و قطر ۲۰ اینچ است که از بافق آغاز می‌شود و به شهر بهاباد می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی، مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ، گفت: طراحی خط لوله انتقال گاز بافق- بهاباد در سال ۹۱ آغاز و در همان سال نیز پایان یافت، اما کار اجرایی این پروژه در دی‌ماه سال ۹۴ آغاز شد و طی هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
تربتی افزود: این خط انتقال به طول ۷۰ کیلومتر و قطر ۲۰ اینچ است که از بافق آغاز می‌شود و به شهر بهاباد می‌رسد.
او تصریح کرد: با ایجاد ایستگاه تقلیل فشار از سوی شرکت گاز استان یزد در آینده در منطقه کوشک، همه ۱۳ روستای این منطقه و نیز بخش اداری معدن سه‌چاهون که در این مسیر قرار دارد هم از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با اشاره به این که در انتهای این خط لوله یک ایستگاه CGS (ایستگاه تقلیل فشار، City Gas Station) از سوی شرکت گاز استان یزد احداث شده، یادآور شد: با تزریق گاز به این خط لوله و از طریق این ایستگاه، گاز در داخل شبکه شهر بهاباد به عنوان آخرین شهر فاقد گاز استان یزد جریان می‌یابد.

402

کد خبر: 885702

وب گردی

وب گردی