پدیده دستفروشی در تهران/ دستفروشان مترو از مسافران آن بیشتر شده‌اند

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش به پدیده دستفروشی در شهر تهران اشاره و تأکید کرد باید روش جدیدی برای برخورد با دستفروشان اجرا کرد و اکنون دستفروشان مترو از مسافران آن بیشتر شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس محسن هاشمی پس از سی‌امین جلسه شورای علنی شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز جلسه ای آرام و خوب بود.

وی افزود: در جلسه امروز درباره مسائل شهرسازی و معماری که یکی از مهمترین مسائل شهر محسوب می‌شود مباحثی مطرح شد.

هاشمی ادامه داد: بعضی از واگذاری‌ها در شهر تهران خارج از طرح جامعه و تفصیلی بوده است که مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اینکه طرح جامع در شهر تهران درست اجرا نشده است، گفت: باید به نیازهای هفتگانه شهر تهران توجه جدی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه به موضوع حمل و نقل عمومی کاملاً توجه نشده است، گفت: تحقق طرح تفصیلی و جامع در شهر تهران بسیار حائز اهمیت است و باید اطلاعات جامع آن به دست بیاید تا بدانیم چقدر خارج از طرح تفصیلی عمل کرده‌ایم و مجدداً این طرح باید مورد بررسی قرار بگیرد.

هاشمی درباره سوله‌های مدیریت بحران نیز اظهار داشت: در حال حاضر 105 سوله مدیریت بحران در شهر تهران ساخته شده است که 40 سوله در اختیار مدیریت بحران بوده و مابقی سوله‌ها نیز دراختیار دیگر ارگان‌ها قرار گرفته است که البته در حال بازپس‌گیری این سوله‌ها هستیم.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: مدیریت بحران شهر تهران باید 40 سوله دیگر نیز در شهر تهران بسازد.

وی درباره معضل دستفروش‌ها و برخورد بدی که اخیراً توسط نیروهای شهرداری با یکی از دستفروش‌ها داشته است، اظهار داشت: قطعاً تعداد زیادی از این نمونه‌ها در شهر تهران رخ می‌دهد که یک نمونه آن اینطور به نمایش گذاشته شده است.

هاشمی بیان داشت: برخورد با دستفروشان باید با شکل بهتری انجام شود.

وی افزود: زمانی که بنده در متروی تهران مسئولیت داشتم، دستفروشی در مترو تازه آغاز شده بود، ولی امروز یک مشکل اساسی در مترو است، حتی می‌توان گفت تعداد دستفروشان از مسافران مترو نیز بیشتر شده است.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش ادامه داد: با افرادی که برخورد بدی با دستفروشان داشتند، توسط شهرداری برخورد شد و دادستانی تهران نیز اقدامات لازم را انجام داد.

هاشمی بیان داشت: در این زمینه باید روش جدیدی را طراحی کنیم تا شاهد چنین مواردی در شهر نباشیم.

وی درباره وضعیت بانک شهر اظهار داشت: سهام بانک شهر فقط متعلق به تهران نیست و تمامی کلان‌شهرها حضور دارند و تصمیم‌گیری در مورد این بانک باید در جلسه کلان‌شهرها بررسی شود.
706

کد خبر: 885731

وب گردی

وب گردی