هزینه هاى مردم در حوزه سلامت باید رایگان شود

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شوراى اسلامى گفت:هزینه هاى مردم در حوزه سلامت باید رایگان شود و از اول انقلاب این خواسته مردم بوده و تلاش هاى وزیر بهداشت در راستاى تحقق خواسته هاى مردم و مقام معظم رهبرى است تا همه خدمات سلامت عادلانه در دسترس همه مردم قرار گیرد و امکانات در سراسر کشور ایجاد شوند.

به گزارش ایسکانیوز، حسن سلیمانی عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شوراى اسلامى و نماینده کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس با اشاره به تعامل و همکارى وزارت بهداشت و مجلس اظهار کرد: وقتى بحث از ارتباط، هماهنگى و همکارى مى کنیم موضوع امر متقابل و طرفینى است یعنى اگر نمایندگان مجلس نیازى دارند بین آن نیاز و رابطه کارى با وزارتخانه تفاهم عمل ایجاد مى شود.

وى با بیان اینکه وزیر بهداشت از دیدگاه نمایندگان شخصیت برجسته اى دارند، گفت: از نظر شخصیتى و رفتارى وزیر بهداشت شخصیتى دارند که اهل احترام بوده و از نظر شرایط علمى و دارایى مستغنى است ؛ در واقع او اهل احترام گذارى است که در نتیجه آن نمایندگان به او احترام می‌گذارند.

سلیمانى ادامه داد: افزون بر این افرادى که با وزیربهداشت در امور مجلس همکارى مى کنند نیز اهل احترام هستند و حیثیت نمایندگان را حفظ مى کنند، به تبع آن نمایندگان نیز حیثیت آنها را حفظ مى کنند همچنین این قدرت را دارند که نیازهاى خود را به طورى که ایجاد فهم مشترک کند به نمایندگان مجلس منتقل کنند و به دنبال آن نمایندگان خانه ملت با آنها به وحدت رفتارى مى رسند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شوراى اسلامى با بیان اینکه اجراى طرح تحول سلامت تکلیف قانون اساسى و دستور مقام معظم رهبرى است، تاکید کرد: هزینه هاى مردم در حوزه سلامت باید رایگان شود و از اول انقلاب این خواسته مردم بوده و تلاش هاى وزیر بهداشت در راستاى تحقق خواسته هاى مردم و مقام معظم رهبرى است تا همه خدمات سلامت عادلانه در دسترس همه مردم قرار گیرد و امکانات در سراسر کشور ایجاد شوند.

وى ادامه داد: وزیر بهداشت در جهت تامین تجهیزات، امکانات، نیروى انسانى در حد توان به وظیفه خود عمل کردند، تامین همه این موارد نیازمند بودجه است و با اجراى طرح تحول سلامت و خدمات رسانى ارزان به مردم توقعاتى ایجاد شده است که نمى توان آن را ادامه نداد زیرا در این صورت دچار آسیب اجتماعى مى شویم و به همین دلیل باید بودجه طرح تحول سلامت را تامین کنیم .

سلیمانى تامین نشدن بودجه طرح تحول سلامت از سوى نمایندگان خانه ملت را موجب صدمه خودن به سلامت مردم دانست و گفت: نتیجه کار وزارت بهداشت آرامش موکلان خانه ملت را به دنبال دارد، ایجاد این آرامش کار دولت نیست بلکه وظیفه و تکلیفى است که در جمهورى اسلامى براى تامین آرامش، رفاه و سلامت مردم بر دوش نمایندگان نهاده شده است.

نماینده کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شوراى اسلامى خاطرنشان کرد: باید کارى کنیم که اعتبارات مورد نیاز طرح تحول سلامت، سریع، شفاف، روشن و به آسانى تخصیص پیدا کند و در ردیفد هاى بودجه اى در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

701

کد خبر: 885737

وب گردی

وب گردی