فضاهای فراموش‌شده شهری می‌توانند کارکردهای فرهنگی – هنری داشته باشند

رئیس شورای استان تهران گفت: فضاهای فراموش‌شده شهری می‌توانند کارکردهای فرهنگی – هنری داشته باشند و تعبیر تصویر و هویت تهران را به خود بگیرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، الهام فخاری درباره رویکرد و راهبردهای کمیسیون شهرسازی و معماری که در جلسه سی‌ام شورای شهر تهران در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: باید جایگاه پیوست‌هایی مانند شهر دوستدار کودک، مناسب‌سازی شده برای توان‌یابان و دوستدار زنان و سالمندان و... باید در شهرسازی لحاظ شود. شاید برجسته کردن این محورها به حل برخی مشکلات اجتماعی شهری کمک کند.
وی به بند27رویکرد انتخاباتی برنامه شورایعالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان نیز اشاره کرده و خاطر نشان کرد:‌ در این بند به مشارکت‌ مردم در حوزه‌های مختلف تاکید کردیم و فکر می‌کنم باید در کمیسیون‌ها و کمیته‌ها به رویکرد مصوب شورای عالی و این بند توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشیم.
فخاری گفت: نکته دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، پیرایش و بازآفرینی فضای عمومی از جمله بازنگری و تعیین تکلیف پروژه‌های مسئله‌ساز است. این بازنگری باید بر مبنای منافع عمومی مردم نه فقط منفعت سرمایه‌داران صورت گیرد. این هم یک محور مشخص و متمایزکننده کمیسیون شهرسازی و معماری در دوره پنجم باشد که امیدوارم همکارانمان آن را لحاظ کنند و لاز است که به صورت مشخص‌تری به نوآوری و کارآفرینی در زمینه‌ شهرسازی پرداخته شود.
706

کد خبر: 885759

وب گردی

وب گردی