تدوین برنامه توسعه‌ای در اتاق ایران/ اقتصادو توسعه اقتصادی کشور باید صدر برنامه ها قرارگیرد

رییس اتاق بازرگانی از تدوین برنامه توسعه ای منطقه ای در اتاق ایران خبر داد و خواستار توجه دولت دوازدهم به این گزارش شد تا گام مهمی در توسعه منطقه ای برداشته شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ غلامرضا شافعی در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران افزود: توجه به اقتصاد و توسعه اقتصادی یکی از مولفه های مهمی است که می تواند امنیت کشور را بیش از پیش تامین کرده و علاوه بر آن اقتدار جهانی کشورمان را افزایش دهد.
او بر توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی به عنوان رکن اصلی افزایش امنیت تاکید کرد و افزود: رسیدن به توسعه اقتصادی نیازمند آن است که هر کس به کار خود با دقت بپردازد.
شافعی با بیان اینکه تاکنون تکیه بردرآمد های نفتی، ارزی و فروش منابع خدادادی چنان بحث اقتصاد پویا و تاب آور و تضمین کننده اشتغال و سود آوری را به حاشیه برده است که با پایان یافتن این ماه عسل کشور با مشکلات جدی مواجه می شود گفت: باید رویه های گذشته باز بینی شود تا بتوان از این مقطع به سلامت عبور کرد.
او توجه به مزیت های منطقه ای در برنامه ریزی های کشور را ضروری عنوان کرد و خواستار آن شد تا از توان روسای اتاق های سراسر کشور در شورای برنامه ریزی استان ها بیشتر استفاده شود تا توسعه منطقه ای محقق شود.
رییس اتاق بازرگانی ایران با ناصواب توصیف کردن رویه بی توجهی به توسعه منطقه ای در گذشته که حاصل آن توسعه غیر متوازن کشور است، گفت: باید موضوع مشارکت استان ها که اخیرا مورد توجه قرار گرفته بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.
او خاطرنشان ساخت: چگونه می توان با یک نسخه واحد که از مرکز صادر می شود به اداره بهتر کشور پرداخت.
شافعی نسخه واحد در اداره کشور را از عوامل بروز بحران های آمایشی دانست و افزود: منطقه بندی کشور باید جدی تر در برنامه ها لحاظ شود.
رییس اتاق بازرگانی از تدوین برنامه توسعه ای منطقه ای در اتاق ایران خبر داد و خواستار توجه دولت دوازدهم به این گزارش شد تا گام مهمی در توسعه منطقه ای برداشته شود.
شافعی خواستار آن شد تفویض اختیار به استان ها جدی تر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
او خواستار برگزاری جلسات 6 ماه استانداران به عنوان رییس شورای گفت و گو و دبیران این شورا در تهران برای رایزنی بهتر برنامه ها شد.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 885765

وب گردی

وب گردی