با وجود500 هزار فرهنگی زن،  شاهد ورود مدیران زن از خارج آموزش و پرورش هستیم

با حضور وزیرآموزش وپرورش آئین تکریم و معارفه مدیران کل امور زنان خانواده وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، صبح امروز آئین تکریم مهناز احمدی، مدیرکل سابق و معارفه فرحناز مینایی پور، مدیرکل جدید امور زنان و خانواده با حضور سید محمد بطحایی در سالن جلسات وزیر در ساختمان شهید رجایی برگزار شد.

مهناز احمدی، مدیر کل سابق امور زنان و خانواده به مسائل و مشکلات امور زنان در سال های قبل اشاره و اظهارکرد: جایگاه فعلی زنان شایسته زنان نیست و زنان چنان که باید به نقش خود نپرداخته اند و از مدیریت آنها آنگونه که باید استفاده نمی شود. برای اصلاح باور ها باید بیش از پیش تلاش شود بنابراین تا از باور کهنه تشریفاتی زنان خارج نشویم نمی توانیم احقاق حقوق آنها را شاهد باشیم.

وی با بیان این که در دوره مسوولیتش تلاش های زیادی برای تعامل با سایر نهادها و دستگاه ها انجام گرفته است، تصریح کرد: آموزش حقوق شهروندی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، افزایش پوشش تحصیلی دختران مناطق محروم بخشی از فعالیت دولت تدبیر و امید در حوزه زنان است.

در ادامه این جلسه فرحناز مینایی پور، مدیرکل جدید امور زنان و خانواده به گستردگی امور زنان در آموزش وپرورش اشاره و بیان کرد: 500 هزار زن شاغل و 7 میلیون دانش آموز دختر وجود اداره کل امور زنان و خانواده را ضرورت بخشیده است.

وی به شعارهای رئیس جمهور در انتخابات اشاره کرد و گفت: وضعیت مدیریتی زنان در آموزش و پرورش رضایت بخش نیست و با وجود500 هزار فرهنگی زن شاهد ورود مدیران زن از خارج آموزش و پرورش هستیم.

مدیرکل جدید امور زنان و خانواده به گستردگی امور زنان اشاره و تصریح کرد: آموزش با کیفیت، دانش آموزان دختر و زنان موفق را برای آینده تضمین می کند و آموزش دختران برای داشتن ازدواج های موفق از جمله برنامه های من است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، زهرا شجاعی، مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور مشارکت زنان با تاکید بر این که نگرش ما به قدرت برای خدمت است، بیان کرد: با توجه به این که توانمندی های زنان در جامعه افزایش یافته است، نقش زنان در توسعه کشور ضروری است.

وی به سخنان امام خمینی(ره) در مورد زنان اشاره کرد و افزود: با وجود جمعیت عظیم زنان درآموزش و پرورش، فلسفه وجودی دفتر امور بانوان در این وزارتخانه جهت تحقق عدالت اجتماعی است. بنابراین دفتر امور زنان می تواند به معاونت ارتقاء یابد.

گفتنی است؛ در این آئین وزیرآموزش و پرورش از خدمات چند ساله مهناز احمدی، تقدیر و حکم انتصاب فرحناز مینایی پور را به وی اعطا کرد.

706

کد خبر: 885767

وب گردی

وب گردی