شهرداری تهران 19 هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی و 7 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران ۱۹ هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی و ۷ هزار میلیارد تومان نیز به پیمانکاران بدهکار است و این تنها ۲ قلم عمده بدهی شهرداری است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، مرتضی الویری در نشست خبری عملکرد مدیریت شهری تهران اظهارداشت: در کمیسیون برنامه و بودجه 4 کمیته وجود دارد که کارها را برای بودجه‌ریزی و برنامه به تناسب تقسیم کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بحران منابع از چالش‌های جدی شهر تهران است، گفت: بنابراین مهمترین وظیفه کمیته در حوزه تأمین منابع مالی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: شهرداری تهران 19 هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی و 7 هزار میلیارد تومان نیز به پیمانکاران بدهکار است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران برای هزینه‌های جاری به منابع مالی نیاز دارد، گفت: منابع موجود تکاپوی انجام کارها را نمی‌دهد.

الویری بیان داشت: به موجب بودجه مصوب سال جاری می‌بایستی در 8 ماهه امسال 12 هزار میلیارد تومان شهرداری تهران درآمد کسب می‌کرد ولی 8 هزار و 100 میلیارد تومان میزان درآمدهای شهرداری تهران بوده است و نشان می‌دهد که تنها 67 درصد از منابع تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: 2 هزار و 75 میلیارد تومان درآمد پایدار شهرداری تهران در 8 ماه سال جاری بوده و مابقی درآمدها ناپایدار بوده است و این نشان می‌دهد که درر حال حاضر یک چهارم درآمدهای شهرداری پایدار است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بیان داشت: یکی از برنامه‌های کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بازنگری در حوزه درآمدهای شهرداری است..

وی بیان داشت: پرداختن به درآمدهای پایدار به نحوی که عواقب اجتماعی و فرهنگی برای شهر نداشته باشد از اقداماتی است که باید هرچه سریعتر صورت گیرد و شهرداری در درازمدت به آن تکیه کند.

الویری گفت: در بودجه سال 97 که شهرداری به شورای شهر ارائه خواهد کرد نسبت نامیمون 21 درصد درآمد پایدار و 79 درصد درآمد ناپایدار تغییر خواهد کرد و بیشتر به سمت درآمدهای پایدار خواهیم رفت.
706

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهارداشت: در خیلی از کشورهای دنیا از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود ولی در تهران برای جمع‌آوری زباله هزینه‌های بسیاری صرف می‌شود که باید به سمت کاهش هزینه‌های شهرداری پیش برویم.

وی افزود: به روز کردن حسابرسی‌های شهرداری تهران نیز در اولویت کمیسیون قرار گرفته است و در قالب مصوبه سیاست‌های بودجه سال 97 آمده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهارداشت: بررسی پیش‌نویس گزارش تفریغ بودجه سال 95 نیز تا هفته دیگر در صحن علنی شورا مطرح خواهد شد و یکسری تدابیر اندیشیده شده است تا نسبت به رفع نواقص نسبت به سالهای آینده نیز اقدام شود.

الویری یادآور شد: شهرداری تهران از 2 حوزه منابع انسانی و ساختاری رنج می‌برد. ساختار شهرداری تو در تو، ناکارآمد و ضد بهره‌وری است لذا باید بازنگری در تشکیلات سازمان شهرداری تهران صورت گیرد و این مهم یک ضرورت است که باید به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه تشکیلات شهرداری تهران بسیار معیوب است، گفت: به دلیل فقدان نظام استخدامی و قانونمند در شهرداری در مقاطع مختلف نیروهای زیادی جذب شده‌اند و شهرداری فربه و چاق شده که قدرت لازم را ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: زمانی که شهرداری را در سال 80 تحویل گرفتم تعداد پرسنل شهرداری 25 هزار نفر بود ولی در حال حاضر حدود 60 هزار نفر است، آیا جمعیت تهران نیز 2.5 برابر شده که تعداد پرسنل در شهرداری 2.5 برابر شده‌اند.

وی بیان داشت: شرح وظایف مشخص برای پرسنل یکی از دغدغه‌های جدی در شهرداری است.

الویری بیان داشت: کمیته دیگری در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مربوط به شفافیت و شهر هوشمند است. تکنولوژی‌های زیادی این امکانات را فراهم کرد که از نیروی انسانی کمتری با بهره‌وری بیشتری استفاده کنیم، ایجاد شهر هوشمند و برون‌سپاری کارها اقدام جدیدی است که باید انجام شود.

وی افزود: وقتی بتوانیم سیستم را شفاف کنیم و تمامی قراردادها و مناقصه‌ها شفاف و روشن تعریف شود خود به خود جلوی اصلاح را در شهر گرفته‌ایم و هزینه‌های شهر نیز قطعاً کاهش پیدا می‌کند.
706

کد خبر: 885826

وب گردی

وب گردی