حل و فصل400 هزار پرونده مشکلات خانوادگی به روش های علمی و اجتماعی از سوی مشاوران ناجا

مدیرکل مشاوره و مددکاری ناجا گفت: معتقد هستیم، مسائل اجتماعی را باید با روش های علمی و اجتماعی حل کرد و با اجرای این روش توانستیم 400 هزار پرونده با موضوع مشکلات خانوادگی را در مدت یک سال حل کنیم.

به گزارش ایسکانیوز ، "روری تروئل"(Rory G Truell)، رئیس فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی به همراه برخی اعضای این فدراسیون از واحد مرکز مشاوره مددکاری اجتماعی در کلانتری 148 انقلاب اسلامی به عنوان یک نمونه از مراکز مشاوره و مددکاری ناجا بازدید کردند.

سرهنگ " علیرضا حمیدی فر" ضمن آرزوی سفری خوش و اقامتی خوش تر برای این هیئت در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پلیس ایران در سراسر کشور واحدهای مشاوره و مددکاری را در کلانتری ها مستقر کرده و در این واحدها افسرانی فعالیت می کنند که دارای تحصیلات روان شناسی، مشاوره و مددکاری هستند.

مدیر کل مشاوره و مددکاری ناجا تصریح کرد: حوزه فعالیت مشاوران و مددکاران نیروی انتظامی در ارتباط با مشکلات اجتماعی مانند اختلافات خانوادگی و بزهکاری های اجتماعی است، این افراد متخصص سعی می کنند، پرونده ها قبل از ارجاع به دادگاه در واحدهای مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا حل و فصل شود.

وی خاطر نشان کرد: در واحدهای مشاوره کلانتری ها مصاحبه های روان شناختی انجام می شود، در واقع اگر پرونده ها با علت شناسی، حل و فصل نشود به واحدهای بالادستی مراکز مشاوره که آنها نیز متعلق به پلیس است، ارجاع داده می شود؛ در آن مراکز، روان شناس، روانپزشک و مددکار با سطح تحصیلات بالاتر و تخصصی تر در حال فعالیت هستند.

حمیدی فر اضافه کرد: مراکز بالادستی مشاوره های مددکاری ناجا با نهادهای دیگر مانند کمیته امداد، شهرداری و بهزیستی نیز در ارتباط دو سویه هستند که در صورت نیاز، مراجعان به آنها ارجاع داده می شوند. همه خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه می شود تا امنیت و آرامش که دغدغه اصلی پلیس است در جامعه ارتقاء یابد.

معاون اجرایی معاونت اجتماعی ناجا تأکید کرد: علاوه بر این متخصصان مددکار نیروی انتظامی به مراکزی مانند مدارس نیز اعزام می شوند تا با اجرای فعالیت های کارشناسانه نظیر سخنرانی برای دانش آموزان، آموزش های لازم را به این گروه هدف بدهند.

مدیر کل مشاوره و مددکاری ناجا تصریح کرد: در واقع به عنوان پلیس اجتماعی خادم مردم هستیم، اعتقاد داریم مسائل اجتماعی را باید با روش های علمی و اجتماعی حل کرد و با اجرای این روش توانستیم 400 هزار پرونده با موضوع مشکلات خانوادگی را در مدت یکسال حل کنیم، به گونه ای که این پرونده ها قبل از ارجاع به دادگاه حل شد و افراد به آغوش خانواده و زندگی عادی بازگردانده شدند.

حمیدی فر یادآور شد: این تجربه در دنیا منحصر به فرد و بی نظیر است که پلیس توانسته به عنوان یک چهره مددکار اجتماعی، خود را مطرح کند که این را مدیون مقام معظم رهبری هستیم چرا که ایشان تأکید کردند پلیس یار مقتدر و مهربان مردم است.

حمیدی فر تصریح کرد: در کشور ما کارهای فرهنگی دیگری نظیر ساخت فیلم و سریال های آموزشی انجام می شود تا علت شناسی ریشه ای نیز در ارتباط با هنجارشکنی اجتماعی صورت بگیرد و آموزش های همگانی در سطح جامعه انجام شود./

پایگاه خبری پلیس

705

کد خبر: 885837

وب گردی

وب گردی