آخوندی:حمل و نقل با "من بمیرم تو بمیری" درست نمی شود /باید در جهت حذف بارنامه کاغذی گام برداریم

 سازمان راهداری به مناسبت "روز حمل و نقل و رانندگان" و در آستانه یک دی ماه "روز راهدار" همایشی را به مناسبت تقدیر از فعالان این عرصه در مرکز بین المللی همایش های رازی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با تبریک روز حمل و نقل به فعالان این عرصه گفت: حمل و نقل از فراگیرترین حوزه هاست از مرحله ساخت، بهره برداری و نگهداری از جاده ها و تنظیم امور گرفته تا مسائل لجستیکی و...، ضمن مهم بودن اثر راهداری در تولید ناخالص ملی، موجب آبادانی کشور می شود.

او در ادامه بیان کرد: در ابتدای انقلاب حدود 50 کیلومتر و اکنون 207 هزار کیلومتر جاده آسفالت شده داریم که نشان از رشد 4 برابری دارد.

آخوندی اظهار داشت: ما روی چند موضع متمرکز هستیم که مورد اول ایمنی است و آن را نمی توان با هیچ چیز دیگری جایگزین کرد و این موضوع باید موضوع اول حمل و نقل باشد.
او با بیان اینکه ایمنی یک فرهنگ است، گفت: ایمنی با شکل گیری جاده باید ایجاد شود و یک فرهنگ مهندسی در عرضه و یک فرهنگ در بین بهره برداران است.

آخوندی با تاکید بر اینکه با این حجم تردد و بدون حمل و نقل هوشمند، ایجاد ایمنی کار بسیار دشواری است، افزود: دوربین ها و انواع سیستم های هوشمند که بتواند هویت راننده، بار و... را شناسایی کند به عنوان راه پیچیده ای تلقی می شود که اکنون در دست اقدام است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بحث زنجیره ی لجستیک از مبدا تا مقصد که تخلیه بارگیری و حمل و نقل کالا یک بخش از این زنجیره خواهد بود، ما در مدتی موفق خواهیم شد که از موقعیت استراتژیک خود استفاده کنیم.

او گفت: حمل و نقل با من بمیرم تو بمیری درست نمی شود و باید از لحاظ ایمنی، قیمت و... رقابت بین المللی داشته باشیم چون حمل و نقل یک فعالیت بین المللی است.

آخوندی تصریح کرد: تشکیل استارتاپ ها در سیستم حمل و نقل بار فعالیت خوبی داشته و ما هم باید به سمتی برویم که بارنامه کاغذی را حذف کنیم که این موضوع به افزایش نرخ بهره وری حمل و نقل کمک خواهد کرد.

او با بیان اینکه مفهوم حمل و نقل ترکیبی را باید در کشور فعال کنیم، گفت: کسی که بتواند حمل و نقل ترکیبی را مدیریت کند و به مشتری، زمان قابل تعهد بدهد نداریم در حالیکه فعال شدن کریدورها در گرو فعال شدن حمل و نقل ترکیبی است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: هوشمند شدن حمل و نقل از جمله مواردی است که به حمل و نقل ترکیبی کمک می کند

401

کد خبر: 885856

وب گردی

وب گردی